بانک-بیمه-بورس

دکتر احمدی تاکید کرد: حمایت های مالی و ارائه مشاوره به شرکت های دانش بنیان را افتخار بانک شهر می دانیم

مدیرعامل بانک شهر حمایت و ارائه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان را افتخاری برای این بانک عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات بانکی بدون توجه به تغییرات حوزه فناوری؛ محکوم به شکست خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ دکتر سید محمد مهدی احمدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه “اینوتکس ۲۰۲۲” که در پارک فناوری پردیس استان تهران برگزار شد، افزود: افتخار می کنیم در سالی که به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» مزین است، به عنوان یکی از حامیان اصلی بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور، از کسانی که کسب و کارشان براساس دانش است، حمایت می کنیم.
دکتر احمدی به تببین جایگاه علم و فن آوری در صنعت بانکداری پرداخت و با اشاره به حجم عظیم تغییرات فن آورانه در صنعت مالی در چند سال گذشته، گفت: محاسبات ابری، هوش مصنوعی، شبکه تلفن همراه و بانکداری باز چشم‌انداز جهان را در دهه گذشته متحول کرده‌اند و اکنون با یکپارچه شدن امور مالی و فناوری، بانکداری را به شدت تغییر داده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه امروز کاربرد نوآورانه در ارائه حوزه خدمات بانکی و مالی که همان فین تیک است، به کلی مفاهیم را تغییر داده و ما با یک مفاهیم اساسی در این حوزه مواجه شده ایم، تصریح کرد: هم اکنون فین تیک ها فعالیت هایی را که بانک‌ها با صرف زمان و هزینه زیاد انجام می‌دهند، سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌دهند، فین‌تک از هیچ به بازاری تبدیل شده که در یکی دو سال گذشته میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا دریافت کرده است.
مدیرعامل بانک شهر عنوان کرد: براساس گزارش سازمان حسابرسی “کی ام پی جی” (KPMG) که یکی از چهار سازمان حسابداری بزرگ چندملیتی می باشد فقط در سال 2021؛ 210 میلیارد دلار در شرکت های فین تک در سطح جهان سرمایه گذاری شد که بیش از دو برابر سال قبل است.
دکتر احمدی با اشاره به لزوم تغییر در مدل سنتی بانکداری که اساس آن بر توزیع فیزیکی کاغذ در یک شبکه محلی از طریق ساختمان‌ها و انسان‌ها طراحی شده است،گفت: اکنون، ما باید این ساختار را از هم جدا کنیم ؛ زیرا آنچه امروز با آن سروکار داریم، توزیع دیجیتالی داده ها از طریق نرم افزار و سرورها در یک شبکه جهانی است. مدل امروز یک مدل کاملاً متفاوت برای تجارت و به ویژه برای خدمات مالی است و اگر بانکها خود را بااین تغییرات هم راستا نکنند محکوم به شکست خواهند بود.
وی در ادامه با اشاره به بخشی از کتاب انسان دیجیتال افزود؛ آقای کریس اسکینر یک خاطره در کتاب Digital Human دارد که شاید بد نباشد که در اینجا بیان گردد: وقتی که یک رویداد استارتاپی توسط بانک بارکلیز برگزار شد ما با رئیس اجرایی بارکلیز بریتانیا، آشوک واسوانی، به همراه لی وانگ، که در آن زمان رئیس Alipay اروپا بود، جلسه ای داشتیم. در میانه بحث، لی وانگ رو به من کرد و گفت: که به صورت میانگین یک کارمند علی بابا 16 میلیون دلار در سال درآمد دارد. چهره اشوک تغییر پیدا کرد زیرا میانگین کارمندان بارکلیز که جزو بانکهای برتر جهان است؛ حدود 400000 دلار در سال درآمد ایجاد می کند. این شکاف بزرگی است که فناوری و فین را از هم جدا می کند و Alipay آن را به خوبی نشان می دهد. بنابراین همکاری بانک ها و فین تکها باعث هم افزایی آنها شده و بانک ها میتواند به عنوان شریک آن ها قلمداد گردند.
دکتر احمدی تصریح کرد: اکنون زمان آن است که بانک‌ها فرصت‌های جدید بانکداری دیجیتال را در آغوش بگیرند و در عین حال مشتری را در مرکز مدل‌های کسب ‌وکار جدید خود قرار دهند.
مدیرعامل بانک شهر در پایان با اشاره به مصوبه مجلس گفت ؛بانک شهر آمادگی دارد که در زمینه کمک به شرکت های دانش بنیان پیشتاز باشد و به عنوان مشاور و سرمایه گذار در کنار آن ها قرار گیرد و انشاالله با خلق زنجیره ارزش مالی که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می باشد؛ با همکاری شرکت های دانش بنیان باعث توزیع بهتر درآمد و کاهش هزینه و نهایتاً افزایش بهره وری گردد.
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84115
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن