مناطق آزاد-گردشگری

حمایت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از کارآفرینان و صنعتگران کشور

با حضور سرمایه گذاران مطرح کشور تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و انجمن فرانگران نوین و خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در محل دبیرخانه شورایعالی به امضاء رسید.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ این تفاهم نامه همکاری پیرو فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) در جهت تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و با هدف حمایت از کارآفرینان و صنعتگران کشور، بین «سعید محمد» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، «سید احسان مصطفوی» مدیرعامل انجمن فرانگران نوین و «احسان پیری» رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت امضاء شد.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم بر بهبود و تسهیل روند کسب و کار در مناطق آزاد کشور تاکید کرد و گفت: بزودی در مناطق آزاد کشور در حوزه خدمات پولی ـ بانکی و بیمه ای اقدامات خوبی انجام خواهد شد. خوشبختانه از 74 پایانه مرزی در کشور 32 پایانه در مناطق آزاد قرار دارند. ظرفیت های بسیار خوبی با همسایگان در حوزه دپیلماسی اقتصادی وجود دارد و اقدامالت زیادی در این خصوص انجام شده است.
سعید محمد افزود: به دنبال تبادل همکاری با مناطق آزاد کشورهای همسایه برای ایجاد مناطق آزاد مشترک هستیم تا از سیستم های پولی و بانکی و تسهیلات و تعرفه هایی که کشورهای عربی دراختیار آنها می گذارند استفاده کنیم و در مقابل انرژی ارزانی که در اختیار ما است را برای ترغیب سرمایه گذاران در اختیار آنها قرار دهیم.
وی با اشاره به حوزه های صنعتی متفاوت در 8 منطقه آزاد فعلی و 7 منطقه آزاد جدید اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت های مطلوبی در این مناطق وجود دارد که هر یک از حوزه های صنعتی متفاوتی نیز برخوردار هستند.160 فرصت سرمایه گذاری در این مناطق وجود دارد که می توانیم با کمک شما عزیزان برای تکمیل پروژه هایی که نیاز به سرمایه گذاری دارند استفاده کنیم.
مشاور رئیس جمهور ادامه داد: از موضوعات سرمایه گذاری که در این نشست مطرح شد استقبال می کنیم و تلاش می کنیم با همکاری هم به توسعه مناطق آزاد کمک کنیم و مشکلات سرزمین اصلی را به حداقل برسانیم و موجب رشد و شکوفایی کشور شویم.
سعید محمد در ادامه به رویداد جام جهانی 2022 قطر و سفر اخیر وزیر حمل و نقل و مدیر جام جهانی قطر اشاره کرد و افزود: در این دیدار توافقات خوبی صورت گرفت. در حال آماده سازی شرایط برای میزبانی شایسته از هواداران فوتبال هستیم، زیرساخت های مناسبی در کیش و قشم ایجاد شده است، ساخت 5 زمین قوتبال، 2 سالن بدنسازی، 5 هتل 5 ستاره، همچنين براي ورود مسافرين هم از طريق دريايي و هم هوايي ظرفيت هاي خوبي فراهم شده است. ترمينال جديدي در فرودگاه کیش در حال ساخت است، در بندر هم یک ترمينال مسافري در دست بهره برداري است. تقريبا مي توان گفت آمادگي داريم همه ظرفيت هاي موجود در جزيره قشم و كيش را در اختيار اين رويداد جهاني قرار دهيم.
وی اظهار داشت: با توجه به قیمت پایین در کیش و قشم و کمبود ظرفیت پذیرش گردشگر در کشور قطر مقرر گردید ظرفیت های ایران به صورت پکیج به طرف قطری ارائه شود.
گفتنی است؛ این تفاهم نامه در 6 ماده تنظیم شده است که می توان به استفاده از ظرفیت ها و خدمات انجمن فرانگران نوین و خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران جهت ترویج سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در زمینه همکاری های مشترک در خصوص سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، گردشگری، ساخت هتل های خاص، ایجاد شهرک های توریستی، کشاورزی، تجاری، طرح‌های زودبازده، زیرساخت‌های لجستیکی، تولید و فرآوری سنگهای ساختمانی، کارخانه جات مولد و ساخت موزه آینده ایران، همکاری در طراحی و تدوین پروژه های تخصصی جهت مهندسی ارزش با رویکرد زنجیره خدمات و تولید با در نظر داشتن اقتصاد مقاومتی و بر پایه دانش بنیان و همچنین آمادگی جهت مشارکت، طراحی، ساخت پروژه های اقتصادی و تجاری زود بازده در مناطق آزاد کشور اشاره کرد.

این تفاهم نامه همکاری روز چهارشنبه (31 فروردین ماه) در محل ساختمان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضای طرفین رسید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83656
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن