اقتصادیبانک-بیمه-بورسکارآفرینی

حمایت بانک ملی ایران از شرکت های دانش بنیان

به گزارش تفاهم درحال حاضر مشکلات و موانع مختلفی بر سر راه رونق تولید وجود دارد، در حوزه مالی و پولی بسیاری از بنگاه های تولیدی به دلیل نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شده اند، براین اساس مجموع تسهیلات پرداختی این بانک به بخش های مختلف اقتصادی درسال جاری بیش از950 هزار میلیارد ریال بوده است.فعالیت بانک ملی ایران به صورت مستقیم وغیرمستقیم در بهبود این روند وایجاد اشتغال پایداراثرگذاربوده است. همچنین از آنجا که حمایت از شرکت های دانش بنیان درواقع کمک به کل اقتصاد کشور است، از این رو حمایت از این شرکت ها نیز همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده است.ازاینرو‎مدیران این بانک به همراه تعدادی از اصحاب رسانه ازشرکت ایران دلکو که یکی از شرکت های دانش بنیان و تامین کننده نیاز صنایع خودروسازی کشوراست بازدید کردند.

به گزارش خبرنگارما،جمال امین مدیرعامل شرکت صرافی ملی دربازدید ازاین شرکت با تاکید براینکه اولویت نخست ماعلی رغم تمامی محدودیت ها در شرایط فعلی کشور شرکت های تولیدی است، گفت: بانک ملی ایران با تاسیس واحد میربیزنس بانک در روسیه توانسته روابط کارگزاری مثبتی با میربیزنس بانک مسکو ایجاد کند و بر این اساس در سال 97 معادل 250 میلیون روبل روسیه و در سال جاری بیش از 500 میلیون روبل روسیه حواله ارزی برای رونق این شرکت صادر کردیم که رشد 40 درصدی داشته است.‎وی با بیان اینکه بانک ملی ایران تمام توان خود را برای حمایت از شرکت های تولیدی و دانش بنیان به کار گرفته است، افزود: ایران دلکو از مشتریان معتبر بانک و یکی از شرکت های دانش بنیان است که محصولاتش به صورت انحصاری در ایران تولید می شود. از این رو حمایت از این قبیل شرکت ها با توجه به آثار مثبت آن در اقتصاد کشور محور سیاست ها و اقدامات بانک ملی ایران قرار دارد.

‎ همچنین درادامه محمد مولوی زاده مدیرعامل شرکت ایران دلکو نیز با تقدیرازحمایت های بانک ملی ایران عنوان کرد: با توجه به وارداتی بودن مواد اولیه شرکت، نیاز ارزی بالایی داریم که اگر این نیاز تامین شود می توانیم بخش عمده ای از خواسته خودروسازان داخلی را تامین و از خروج ارز جلوگیری کنیم و حمایت بانک ملی ایران در این زمینه بسیار راهگشا بوده است.

لازم به ذکر است بانک ملی ایران با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از سیاست های دولت توجه به بخش تولید را سرلوحه امور خود قرار داده است. از این رو در سال 96 تعداد 101 هزار و 343 فقره تسهیلات به ارزش 139 هزار و 310 میلیارد ریال و در سال 97 تعداد 105 هزار و 316 فقره تسهیلات به ارزش 195 هزار و615 میلیارد ریال به بخش تولید تخصیص داده است. همچنین سهم بخش تولیدی از تسهیلات بانک در سال جاری معادل 191 هزار و 485 میلیارد ریال بوده است. ‎ ‎

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=13469
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن