حمایت از کارگاهها کمک به پیشرفت کشور است
عزم تامین اجتماعی در برطرف نمودن مشکلات کارگاههای بحرانزده جدی است. طی سه سال اخیر بیشترین تعامل و همکاری در برطرف کردن موانع تولید کارگاههای بحرانزده انجام گرفته و مصمم هستیم این فعالیتها با همکاری ستاد کمیته بحران ادامه یابد.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ حسین امیریگنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در حاشیه بازدید از کارگاه تولید و بازسازی هلیکوپتر ایران سخن میگفت، افزود: طی سالهای اخیر سازمان تامین اجتماعی تحت تاثیر چالشهای بزرگی قرار گرفت؛ از یک سو تحت تاثیر تحریمهای ظالمانه و مشکلات اقتصادی که بر تمام سطوح جامعه اثر گذاشت و از سوی دیگر اپیدمی ویروس کرونا که بسیاری از کارگاهها را با مشکلات عدیدهای روبهرو ساخت. بر اثر این دو چالش و تعطیلی یا کاهش فعالیت بنگاههای اقتصادی، کارگاهها تعدیل یا موقتی نیروی کار خود را از دست دادند و از سویی رشد بیکاری و کاهش منابع و افزایش چشمگیر هزینهها از جمله هزینههای درمان و تعهدات را شاهد بودیم.
وی تاکید کرد: طی چند ماه اولیه اپیدمی ویروس منحوس کرونا بیش از 30 میلیارد تومان هزینه به سازمان تامین اجتماعی وارد گردید که ایت امر کمک به پیشرفت کشور میکند. یکی از مهمترین اقدامات انجامشده در دوران کرونا از سوی سازمان تامین اجتماعی فرصت امهال حق بیمه سهم کارفرمایی مشمول مقررات امهال 20% بود که 14 رسته از مشاغل از جمله رستورانها، اغذیهفروشیها، آموزشگاهها، مراکز تفریحی، گردشگری، ورزشی، پوشاک و… مشمول آن مقررات شدند. در اجرای آن هر ماهه بیش از 2 هزار میلیارد تومان به علت امهالهای دولت و پرداخت بیمه بیکاری و کاهش منابع در سازمان تامین اجتماعی هزینه به بار آورد.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: تا پیش از کرونا کل پرداختی بیمه بیکاری 270 هزار نفر بودند که طی چند ماه اولیه این تعداد به دو و نیم برابر افزایش یافتند که باعث کمک به پیشرفت کشور میشود.
امیریگنجه با اشاره به اینکه درسطح اداره کل غرب تهران بزرگ بیش از 120 هزار کارگاه تحت پوشش این اداره کل می باشد، گفت: کلیه کارگاههای تحت پوشش این اداره کل به سه دسته فعال، نیمهفعال و فاقد فعالیت تقسیم میشود که بیش از 70 هزار کارگاه فعال تحت پوشش حمایتهای این اداره کل قرار دارند.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی 3070 گفت: طرح سی هفتاد از آبان ماه سال گذشته (1399) به اجرا درآمده و مقرر شده 30 خدمت مهم این سازمان که نیاز به حضور فیزیکی مراجعان به شعب و کارگزاریها داشت، غیرحضوری شود. امیریگنجه تاکید کرد: نیاز بود سازمان تامین اجتماعی در زمینه تحول دیجیتال گامهای جدی بردارد و همچنین در شرایط همهگیر کرونا هم نیاز بود که مراجعه حضوری مردم به شعب را کاهش دهیم.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: با اجرای طرح ملی سی هفتاد هماکنون از مجموعه 22 خدمت غیرحضوری 8 خدمت برای کارفرمایان گرامی به صورت غیرحضوری انجام میگیرد.