اجتماعی

حضور چهار فیلم ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو

سینمای ایران با چهار نماینده در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو شرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا، سی‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی از ۳۱ اکتبر تا ۹ نوامبر (۱۰ تا ۱۹ آبان) به صورت حضوری برگزار می‌شود. با وجود برگزاری حضوری، شیوع ویروس کرونا و تداوم محدودیت‌های مسافرتی تغییراتی را در ساختار این رویداد سینمایی ایجاد کرده است و امسال هر چهار بخش رقابت اصلی، آینده آسیا، اسپلش سینمای ژاپن (نمایش فیلم‌های مستقل محلی) و سینمای جهان در یک بخش جدید به نام Tokyo Premiere ۲۰۲۰ (اولین نمایش در این جشنواره) ادغام می‌شود؛ در این بخش حدود ۳۰ فیلم بین‌المللی ساخته کارگردانان باتجربه و تازه‌کار نمایش داده خواهد شد.

سینمای ایران با چهار نماینده در این جشنواره معتبر سینمایی حاضر می‌شود؛ مجبوریم ساخته رضا دُرمیشیان و تی‌تی به کارگردانی آیدا پناهنده در بخش Tokyo premiere با ۳۰ اثر بین‌المللی دیگر رقابت می‌کنند.

فیلم شیطان وجود ندارد ساخته محمد رسول‌اف و دشت خاموش احمد بهرامی که برنده جایزه بهترین فیلم در بخش افق‌های نو هفتادوهفتمین دوره جشنواره ونیز شد نیز به نمایندگی از سینمای ایران در بخش تمرکز جهانی (World Focus) جشنواره توکیو نمایش داده می‌شوند.

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو یکی از ۱۲ جشنواره بین‌المللی بزرگ جهان و از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم آسیا است که هرساله در پایتخت ژاپن برگزار می‌شود. این جشنواره از سال ۱۹۸۵ آغاز به‌کار کرد و تا ۱۹۹۱ هر دو سال یکبار برگزار می‌شد اما پس از آن سالانه ادامه یافت.

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در کنار جشنواره فیلم شانگهای تنها جشنواره‌ فیلم آسیایی مورد تأیید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47869

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن