بین الملل

حذف نام ترامپ از روی یکی از خیابان‌های پایتخت کانادا

ساکنان شهر اوتاوا تلاش می‌کنند نام رئیس جمهور پیشین آمریکا را از روی یکی از خیابان‌های این شهر حذف کنند تا ناخوشنودی خود را نسبت به ترامپ نشان دهند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، خیابان دونالد ترامپ که در منطقه‌ای در ضلع غربی اوتاوا، پایتخت کانادا، واقع است پس از روی کار آمدن بایدن در آمریکا تغییر نام می دهد.

این منطقه تحت عنوان «سنترال پارک» اواخر سال‌های ۱۹۹۰ بنا شد، خیلی قبل‌تر از آنکه دونالد ترامپ، غول دنیای املاک وارد دنیای سیاست شود.

یکی از ساکنان این منطقه می گوید: پس از آنکه ترامپ دموکراسی را تضعیف کرد و محرک شورش و حمله‌ای خشونت بار به ساختمان کنگره آمریکا شد، باید نام این خیابان را تغییر می دادیم. او افزود: ترامپ سزاوار احترام نیست و به نظر من شایسته نیست که خیابانی به نام او در پایتخت کانادا نامگذاری شود.

«ریلی بروکینگتون» عضو شورای شهر اوتاوا درحال جلب رضایت محلی‌های ساکن این خیابان برای تغییر نام آن است.

برخی از ساکنان از مدت‌ها قبل خواستار تغییر نام این خیابان بودند، اما بروکینگتون مقاومت می‌کرد و می‌گفت از اینکه ترامپ را در دوره زمامداری اش آزرده خاطر کند، بیم داشته است.

وی افزود: بابت عواقب این کار برای کانادا نگران بودم؛ چون نگران بودم ترامپ درصدد تمهیدات مجازاتی علیه کانادا برآید. حال با رفتن او از کاخ سفید، احساس می‌کنم که زمان خوبی برای انجام این کار است.

برای تغییر نام به موافقت دست‌کم ۵۰ درصد از ساکنان منطقه نیاز است تا فرآیندی که چند ماه زمان می‌برد، انجام شود.

تغییر نام خیابان مستلزم علامت گذاری جدید است و باید درمورد آدرس پستی ۶۲ منزل واقع در این خیابان برنامه ریزی شود. همچنین انتخاب نامی جدید برای خیابان مساله قابل طرح دیگری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61670
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن