انرژی

حائری: ماراتون سختی برای تامین برق در تابستان داریم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در تابستان با ماراتون بسیار سختی در بحث برق مواجه هستیم، اما امیدواریم با همکاری مردم و حمایت مسئولان خوزستان از صنعت برق بتوانیم از این شرایط دشوار به خوبی عبور کنیم.

به گزارش تفاهم آنلاین، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در سفر خود به اهواز در جلسه صنعت برق خوزستان، با بیان اینکه ممکن است از خرداد ماه در بحث برق با مشکل روبرو شویم، عنوان کرد: اگر کاهش تولید نیروگاه‌ های برق‌ آبی را حساب کنیم حدود 7 یا 8 هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد؛ البته ما تلاش خود را خواهیم کرد تا در این زمینه با مشکل روبرو نشویم.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته 4 هزار مگاوات کمبود برق در شبکه وجود داشت که با پشتیبانی استانداران و اقدامات مدیریت مصرفی، همکاری صنایع، کشاورزی و ادارات دولتی این کمبود جبران شد و به سلامت از تابستان عبور کردیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: امسال علاوه بر آن، سه چهار هزار مگاوات دیگر نیز بخاطر کاهش بارندگی و نبود واحدهای برق‌آبی در مدار کمبود خواهیم داشت که نیاز است برای جبران آن اقدامات مدیریت مصرف و همکاری‌های قبلی را جدی‌تر و قوی‌تر داشته باشیم.

حائری ادامه داد: خوزستان نقش تعیین کننده‌ای در این میان دارد، چرا که حدود هشت تا 9 هزار مگاوات در تابستان برق مصرف می‌کند که با حمایت استاندار با تجربه‌ای که دارد باید مصرف انرژی را پایین بیاوریم.

وی افزود: یکی از راه‌ها کاهش ساعت اداری است تا بعد از پایان ادارات و خارج شدن سیستم سرمایشی آنها از مدار، مصرف انرژی کاهش یابد و آب کمتری در نیروگاه‌های برق‌آبی استفاده شود. راه دیگر این است که نیروگاه‌ها و شرکت‌هایی که مازاد تولید برق دارند آن را به شبکه تزریق کنند تا بخشی از کمبود تولید برق جبران شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69616
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن