جهش ایساکو در شاخص رضایت مشتریان
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو (ایساکو)، در مهر ماه امسال توانست با شش امتیاز رشد، جهش چشمگیری در شاخص رضایت مشتریان، ثبت کند.
معاون خدمات پس از فروش ایساکو در این باره عنوان کرد: طبق نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از مشتریان، امتیاز شاخص رضایت مشتریان شرکت ایران خودرو، در سال های اخیر به صورت مستمر رشد داشته و در مهرماه امسال با کسب ۷۷۴ امتیاز نسبت به مدت مشابه، رشد چشمگیر و بیسابقهای را رقم زده است. این در حالی است که این شرکت در سهماهه بهار و تابستان سال ۹۹ نیز روند رو به رشدی داشته است.
ماشاءاله وردینی در این باره گفت: ایساکو بر خلاف تمام موانع، همچون تحریم ها، شیوع بیماری کووید ۱۹ در ده ماه اخیر، نوسان نرخ ارز و مسایل تامین از منابع داخلی و خارجی، با اجرای پروژه های عارضه یابی و برنامه ریزی دقیق و اجرای صحیح آن در راستای ارتقای خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو توانسته، همچنان در مسیر افزایش رضایت مشتریان خود، گام بردارد.
معاون ایساکو افزود: در شرایط مذکور، حفظ و ارتقای رضایت مشتریان بیش از همیشه نیاز به دقت در برنامه ریزی، پیش بینی بازخورد عملکردها، بهینه سازی فرآیندها، اجرای صحیح و تلاش مضاعف همکاران داشته و از اینرو موفقیت حاصل، برای این مجموعه بسیار ارزشمند تلقی می شود.
وی در ادامه به عللی که سبب این رشد چشمگیر در ارتقای رضایت مشتریان شده اشاره کرد و گفت: عواملی همچون تسریع در نوبت دهی نمایندگی ها و پذیرش خودرو، بهبود در تامین به موقع قطعات، افزایش کیفیت تعمیرات، هزینه پرداختی برای خدمات انجام شده و رفع کامل ایرادهای ثبتشده را میت وان از علل این جهش برشمرد.
وردینی همچنین از مسایلی نظیر، اجرای پروژههای پیگیری مشتریان (فالوآپ)، عارضه یابی و بهبود فرآیند پذیرش تا ترخیص، پیگیری و عارضه یابی مراجعات تکراری خودروها به شبکه نمایندگی ها، کنترل کیفیت تعمیرات انجام شده، افزایش استفاده مشتریان از اپلیکیشن ایساکو بهمنظور اخذ نوبت و درخواست خدمات امدادی و اجرای طرح های فوق برنامه در ایام خاص سال را از علل افزایش رضایت مشتریان ایساکو، بر شمرد.
وی ضمن توصیه به مشتریان در خصوص بهره مندی از خدمات غیرحضوری در شرایط پاندمی ویروس کرونا عنوان کرد: راهبرد ما در مجموعه خدمات پس از فروش ایرانخودرو تکریم مشتریان و در اولویت قرار دادن خواسته های ایشان است و دستاورد این رویکرد، یازده سال صدرنشینی این شرکت در حوزه خدمات پس از فروش خودروسازان کشور بوده است.