اجتماعی

جنگل‌های ایران بزرگتر شدند

بانک  جهانی از رشد ۱۵ درصدی پوشش جنگلی ایران و افزایش مساحت جنگل های ایران به بیش از ۱۰.۷ میلیون هکتار طی دو دهه گذشته خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین ، بر اساس آمارهای جدیدی که توسط بانک جهانی منتشر شده مساحت جنگل های ایران طی 20 ساله منتهی به سال 2021 رشد 15 درصدی داشته است.در سال 2001 مساحت مناطق جنگلی در ایران 9.3 میلیون هکتار بوده اما این رقم در سال 2021 به 10.7 میلیون هکتار افزایش یافته است.رشد 15 درصدی پهنه جنگلی ایران طی دو دهه گذشته در حالی است که مساحت جنگل های جهان در این دوره به شدت کاهش داشته است.

آمریکای جنوبی، جنوب آفریقا و آسیای جنوب شرقی کانون نابودی پهنه های جنگلی طی دو دهه گذشته بوده اند.بر اساس این گزارش، ایران جزو کشورهای پیشرو در توسعه مناطق جنگلی خود در این مدت بوده است. علاوه بر ایران، چین، کوبا، روسیه، هند، آلمان، فرانسه،آمریکا، کانادا و مغولستان از جمله کشورهایی بوده اند که مناطق جنگلی خود را در این مدت توسعه داده اند.

برزیل، آرژانتین، پاراگوئه، اکوادور، سودان، ساحل عاج و پاکستان نیز از جمله کشورهایی بوده اند که مساحت جنگل های خود را کاهش داده اند.بر اساس این گزارش در دو دهه گذشته 2.4 درصد از کل جنگل های دنیا برابر با 100 میلیون هکتار از بین رفته است که معادل مساحت کشوری به اندازه مصر است. البته سرعت جنگل زدایی در جهان کندتر شده است. در دهه 1990 هر ساله 16 میلیون هکتار جنگل از بین می رفت اما این رقم از سال 2015 به 10 میلیون هکتار در سال رسیده است.

*رتبه 18 ایران در افزایش پوشش جنگلی

ایران در میان 227 کشور و منطقه خودمختار در جهان در رتبه 18 از نظر افزایش پوشش جنگلی خود قرار گرفته است. 87 کشور از جلمه ایران توانسته اند پوشش جنگلی خود را طی دو دهه گذشته افزایش دهند و 95 کشور نیز با کاهش مساحت جنگل های خود مواجه شده اند. پوشش جنگلی 45 کشور نیز افزایش یا تغییری نداشته است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=104866
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن