اقتصادی

جعفری خبر داد: ایمیدرو راهبری احداث 24 نیروگاه برق را برعهده دارد

وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: نخستین واحد نیروگاهی با همکاری و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ صنایع معدنی تابستان سال جاری وارد مدار تولید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین، جعفری تصریح کرد: نیروگاه شهید باکری سمنان با ظرفیت 380مگاوات و سرمایه گذاری بیش از 130 میلیون یورویی شرکت توسعه معادن و فلزات تابستان سال جاری وارد مدار تولید خواهد شد.

به گفته وی، نیروگاه شهید باکری سمنان به عنوان نخستین واحد نیروگاهی( گازی) است که در راستای تفاهم نامه ایجاد 10هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی که بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد مدار خواهد شد و برق آن در اختیار صنایع کشور قرار خواهد گرفت.

جعفری اظهار کرد: با توجه به نیاز، ضرورت و اهمیت تامین مطمئن برق، مستمر و پایدار بخش صنعت و معدن و تحقق اهداف توسعه ای این بخش تفاهم نامه ایجاد حداقل10هزار مگاوات ظرفیت های جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه های موجود توسط شرکت های صنعتی و معدنی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو به امضا رسید.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خاطر نشان کرد: ایمیدرو به عنوان مجری و متولی این تفاهم نامه با همکاری وزارت نیرو راهبری احداث این میزان ظرفیت نیروگاهی با تکیه به دانش بومی و نگاه به تولید داخل با سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی بالغ بر7 میلیارد دلار عهده دار است.

راهبری احداث 24 نیروگاه طی 3 سال

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: صنایع بزرگ معدنی جهت احداث 19 نیروگاه جدید به این تفاهم نامه پیوسته است که تاکنون قرارداد احداث حدود 5 هزار مگاوات (۸ نیروگاه) از این ظرفیت منعقد شده و عملیات اجرایی آن شاهد پیشرفت 3 درصدی بوده است.

وی ادامه داد: حدود هزار مگاوات ظرفیت جدید نیز (5 نیروگاه) در حال طی مراحل الحاق به تفاهم نامه هستند به طوری که مجموع ظرفیت احداث نیروگاه به 11هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. بنابراین، ایمیدرو احداث۲۴ نیروگاه را با سرمایه گذاری شرکت های صنعتی و معدنی طی 3 سال راهبری خواهد کرد.

جعفری یادآور شد: با توجه به دستورالعمل وزارت نیرو، احداث واحدهای نیروگاه شامل دوره پیشبرد است که طی این دوره پس از گرفتن موافقت اصولی، مجوزهای اتصال به شبکه، محیط زیست، پدافند غیرعامل، آب و تامین برق پشتیبان اخذ خواهد شد. در نهایت بر اساس این مجوزها، پروانه احداث واحد نیروگاهی صادر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84665
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن