گیلان

توسط مدیرکل تامین اجتماعی گیلان؛ جزئیات طرح ۳۰/۷۰ تشریح شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان، اهداف و زوایای مختلف طرح 30/70 سازمان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی حسین نژاد اظهار داشت: بر اساس رویکرد تعیین شده در چشم انداز سازمانی برای پاسخگوئی با فرآیندهای هوشمند، ارائه خدمات کیفی و به هنگام به ذینفعان و از سویی ضرورت ایجاد رضایتمندی مطلوب و رفع نیازهای جامعه، همسو با حرکت رو به رشد دنیای کنونی به سمت خدمات الکترونیک، طرح ۳۰/۷۰ با هدف راه اندازی 30 خدمت کاملاً غیرحضوری بمنظور رسیدن به کاهش 70 میلیون مراجعه در طول سال اجرا می گردد.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردها سالانه حدود 96 میلیون مراجعه به واحدهای تامین اجتماعی سراسر کشور انجام میگیرد که با عملیاتی شدن این طرح ۳۰/۷۰ پیش بینی می شود شاهد کاهش 70 میلیون مراجعه باشیم .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: این 30 خدمت شامل اصلی ترین و پرمراجعه ترین تعهدات و خدمات تامین اجتماعی بوده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است در هر دوشنبه تا بهمن ماه بین دو تا چهار خدمت در این طرح راه اندازی گردد.

حسین نژاد، نسخه نویسی الکترونیکی، پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث بصورت کاملاً غیرحضوری را از امکانات این طرح معرفی و خاطر نشان ساخت : در این بستر برای ارائه تعهد کمک هزینه ازدواج ، از طریق ارتباط مستقیم با ثبت احوال اطلاعات بیمه شدگان کنترل گردیده و پرداختها بدون مراجعه و حتی درخواست صورت میگیرد.

وی افزود: تا پیش از اجرایی شدن خدمات غیرحضوری و اینترنتی در سالهای گذشته، بطور متوسط سالانه 3 میلیون مراجعه در شعب استان اتفاق می افتاد که بیانگر آمار ماهانه 250 هزار نفر و روزانه حدوداً 10 هزار نفر بود که با سیاستهای در پیش گرفته شده از جمله حذف تامین اعتبار دفترچه های درمانی این تعداد به نصف کاهش یافته و انتظار داریم با تحقق کامل طرح ۳۰/۷۰، شمار روزانه مراجعات به واحدهای تابعه تامین اجتماعی گیلان به 2000 نفر برسد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا الزاماتی را با خود همراه داشت که تلاش برای کاهش ترددها، تجمعات و مراجعات از جمله آنها بود و از این رو ، اجرایی شدن این طرح در جهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا نیز بسیار حائز اهمیت است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54061
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن