یادداشت

جریان دائمی تجارت ، به جای تعطیلی روز شنبه

عیسی مسلمان

 

شاید برای افرادی که مشغول به کار بازرگانی و داد و ستد تجاری با کشورهای خارجی هستند، خبر خوبی باشد اگر بشنوند که قرار است روزهای تعطیلی ایران و سایر کشورها، انطباق بیشتری داشته باشد. ولی همان دوستان نیز بهتر است بدانند که اصل مطلب چیز دیگری است. اصل مطلب، روزهای تعطیلی نیست. اصل مطلب، روزهای کاری بانک‌ها و ادارات و سازمان‌های مرتبط با تجارت و بازرگانی است.

بنابراین چنانچه بخواهیم در زمینه‌ تجارت خارجی، از مشکلات جاری بکاهیم و نیز عقب‌ماندگی های کشور در زمینه‌های توسعه‌ تجاری و اقتصاد صنعتی و امور مربوط به جهش صادراتی را جبران نمائیم و از تولیدکنندگان و صادرکنندگان محترم ایرانی، به شکل مؤثرتری حمایت به عمل آوریم، لازم نیست که جای پنج‌شنبه و شنبه را در فرهنگ نود میلیون نفر ایرانی تعویض نمائیم!

بلکه فقط کافیست که فرصت اشتغال واقعی برای چند هزار نفر نیروی جدید ایجاد نمائیم با این هدف که ادارات و سازمان‌ها و معاونت‌های مربوط به تجارت خارجی، نه تنها در ایام پنج‌شنبه و جمعه، بلکه حتی در ساعات غیر معمول اداری و تا پاسی از شب و یا از کله‌ سحر (برای هم‌پوشانی با ساعات کاری طیف وسیع‌تری از کشورهای جهان) نیز (با توجه به شرایط و به صورت حضوری یا غیرحضوری) مشغول خدمات‌رسانی به بازرگانان و تجار و جهادگران اقتصادی مملکت باشند.

مخصوصاً برای گسترش محسوس تجارت با کشورهای همسایه، ضرورت دارد که تمهیداتی اندیشه شود که مرز مشترک و گمرکات مرزی، به طور دائمی و شبانه‌روزی مشغول فعالیت باشند. و این مهم، به دست نخواهد آمد مگر با اراده‌ واقعی دولت برای دور زدن تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری‌های فوق‌العاده برای صدچندان شدن امکان تبادلات تجاری از طریق مرزهای مشترک با همسایگان، (مخصوصاً با پاکستان، دروازه‌ی تجارت ایران با تقریباً نیمی از جمعیت کره‌ زمین).

منبع: الف

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=103540
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن