اجتماعی

جدیدترین آمار جهانی همه‌ گیری کرونا

آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۶۷ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۵۵۹ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۷۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر تازه‌ ترین آمارها تاکنون ۴۷ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۴۸ نفر از مبتلایان به کرونا نیز بهبود یافته‌ اند. روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌ گیرد.

آمریکا هم‌‌اکنون با بیش از ۱۵.۳ میلیون مبتلا و بیش از ۲۹۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد. هند و برزیل نیز با آمار میلیونی مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۹.۷ و ۶.۶ میلیون مبتلا، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات‌متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

تعداد جان‌باختگان این بیماری در انگلیس از ۶۱ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در قاره سبز داشته است. به‌علاوه هم‌ اکنون ایتالیا با بیش از ۶۰ هزار قربانی کرونا با اختلاف نزدیک از انگلیس در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد. همچنین فرانسه بیش از ۵۵ هزار و ایران نیز بیش از ۵۰ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌ اند. پس از این کشورها نیز اسپانیا با بیش از ۴۶ هزار و روسیه با بیش از ۴۳ هزار جان‌ باخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌ اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌ های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌ اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۱۵ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۶ مبتلا، ۲۹۰ هزار و ۴۴۳ قربانی

۲. هند: ۹ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۹۰۸ مبتلا، ۱۴۰ هزار و ۹۹۴ قربانی

۳. برزیل: شش میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۵ مبتلا، ۱۷۷ هزار و ۳۸۸ قربانی

۴. روسیه: دو میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۱۲ مبتلا، ۴۳ هزار و ۵۹۷ قربانی

۵. فرانسه: دو میلیون و ۲۹۵ هزار و ۹۰۸ مبتلا، ۵۵ هزار و ۵۲۱ قربانی

۶.ایتالیا: یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۵۷ مبتلا، ۶۰ هزار و ۶۰۶ قربانی

۷. انگلیس: یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۹۶۰ مبتلا، ۶۱ هزار و ۴۳۴ قربانی

۸. اسپانیا: یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۷۰۰ مبتلا، ۴۶ هزار و ۶۴۶ قربانی

۹. آرژانتین: یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۰۹ مبتلا، ۳۹ هزار و ۸۸۸ قربانی

۱۰. کلمبیا: یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۱۰۰ مبتلا، ۳۷ هزار و ۹۹۵ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۴ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌ و پس از ایالات متحده، هند و برزیل که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، همچنین کشورهای روسیه، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا ، آرژانتین، کلمبیا، آلمان، مکزیک، لهستان و ایران نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌ اند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56877
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن