صنعت-معدن-تجارت

جابجایی هفت میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در نوروز امسال

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در نوروز امسال ۶ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۱۶۷ نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند.

به گزارش تفاهم آنلاین  به نقل از راهداری، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳، به تجربه اجرای پویش «چشم به راهیم» با هدف افزایش ایمنی سفرها و کاهش سوانح جاده‌ای و تاکید بر تاثیرگذاری سرنشینان و همراهان بر ایمنی سفر اشاره کرد و گفت: این پویش فرصت گفتگوی مسئولان خدمات سفر با مسافران را فراهم آورده و در قالب اجرای آن، تولید محتوای آموزشی و فرهنگی قابل توجهی اتفاق افتاد.

وی استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در این ایستگاهها، حضور مسئولان، استقبال و مشارکت مردم و کاهش خستگی سفر و بهره مندی از مضامین ایمنی و آموزشی را از ویژگی‌های پویش چشم به راهیم عنوان کرد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در استمرار اجرای پویش و افزایش ایمنی در سفرها خبر داد.

معاون حمل ونقل با بیان این که این آمار کاهش سه درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، بیان کرد: در این ایام با ظرفیت‌های ایجاد شده در ناوگان حمل و نقل عمومی، ۷۴۴ هزار و ۷۵۱ سفر در محورهای مواصلاتی کشور انجام شده که از رشد سه درصدی در این حوزه خبر می‌دهد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به رشد پنج درصدی در تردد ناوگان حمل و نقل اتوبوسی اشاره و عنوان کرد: ۹۵ هزار راننده در قالب ۲۵۰۰ شرکت حمل و نقل عمومی فعال در بدنه بخش خصوصی در این حوزه به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

شهرکی به آمار تردد وسایل نقلیه در ایام اجرای طرح نوروزی اشاره و اظهار کرد: در روز هفتم فروردین با دو میلیون و ۳۹۹ هزار تردد بین استانی، بیشترین تردد روزانه بین استانی ثبت شده است.

وی تأکید کرد: استان فارس با ۱۶ درصد رشد جابه‌جایی جاده‌‌ای در رتبه نخست افزایش سفرهای استانی در کشور نسبت به سال قبل قرار داشته و پس از آن استان‌های سیستان و بلوچستان و لرستان به ترتیب با ۱۳ و ۸ درصد رشد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در راستای تحقق شعار نوروز امسال با عنوان «ارتقاء ایمنی و ایجاد آرامش» چهار طرح ویژه شامل کنترل مدیران فنی، کنترل مبدأ و مقصد ناوگان حمل و نقل، تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی و طرح کنترل تطبیق اسناد با شرایط تردد ناوگان در مسیرهای جاده‌ای اجرا شد.

شهرکی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه خدمات پایانه‌های مرزی به مسافران در ایام نوروز امسال اشاره و تصریح کرد: ثبت یک میلیون و ۵۳ هزار و ۸۲۵ تردد در مسیرهای ورود و خروج از افزایش ۴ درصدی سفرهای برون مرزی خبر می‌دهد.

وی با بیان فعالیت‌های مرکز مدیریت راه‌ها گفت: دستگاه‌های فعال در حوزه‌های کنترل ترافیک، خدمات‌رسان و نظارتی از اطلاعات ثبت شده توسط ۲۳۰۰ دوربین کنترل سرعت، بالغ بر ‌یکهزار دوربین نظارت تصویری و ۲۸۰۰ دستگاه ترددشمار استفاده می‌کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از افزایش ۳۱‌ درصدی تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ با ثبت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس خبر و ادامه داد: این حجم مراجعات نشان می‌دهد هموطنانمان از ظرفیت این سامانه به عنوان محلی برای برنامه‌ریزی سفر استفاده می‌کنند.

شهرکی آمار بازدید از سایت سامانه ۱۴۱ را در ایام سفرهای نوروزی یک میلیون و ۵۳۷ هزار بازدید و میزان مراجعه به اپلیکیشن آن را نیز ۵۶۳ هزار مورد خواند.

وی بیان کرد: همچنین بالغ بر یکهزار مجتمع خدماتی رفاهی در ایام نوروز در حال سرویس‌دهی به مسافران بوده‌اند و طی دو مرحله یعنی پیش از آغاز و حین سفرها نیز بازرسی و بازدید از این مراکز انجام شده است.

به گفته معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در حوزه راهداری نیز با استفاده از ظرفیت ۱۰ هزار راهدار، ۸‌ هزار دستگاه ماشین‌آلات و یکهزار و ۵۳ پایگاه راهداری در ایام نوروز به مسافران خدمات‌رسانی شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102907
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن