صنعت-معدن-تجارت

ثبت سفارش ۸۰ دستگاه لوکوموتیو توسط شرکت های معدن و صنایع معدنی با راهبری ایمیدرو

مدیرساخت ایمیدرو از ثبت سفارش ۸۰ دستگاه #لوکوموتیو توسط شرکت ها با راهبری ایمیدرو و با هدف توسعه حمل ریلی معدن و صنایع معدنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، منیژه غلامرضایی که امروز در نشست خبری ایمیدرو در نمایشگاه ایران متافو سخن می گفت، افزود: تامین ماشین آلات یکی از الزامات توسعه در حوزه معدن و صنایع معدنی است که راهبری ایمیدرو در این بخش انجام می شود.

وی گفت: در تامین ماشین آلات و لوکوموتیو با چالشی مواجه نیستیم و در این راستا واردات ۳۰۰ دستگاه لوکوموتیو طی یک برنامه پنج ساله توسط شرکت های معدن و صنایع معدنی هدفگذاری شده است.

مدیرساخت ایمیدرو افزود: ۱۰ دستگاه لوکوموتیو برای توسعه ناوگان ریلی این حوزه به زودی وارد کشور می شود.

بهره برداری از هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی تا پایان آبان

غلامرضایی همچنین با اشاره به برنامه احداث نیروگاه توسط شرکت های معدنی و صنایع معدنی با راهبری ایمیدرو، عنوان کرد: در این راستا تا پایان آبان ماه امسال هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه برق به بهره برداری رسیده است.وی ادامه داد: تا انتهای سال جاری ۳۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی نیز از سوی این شرکت ها به بهره برداری می رسند.

وی ادامه داد: برنامه احداث نیروگاه در این مسیر با راهبری ایمیدرو انجام می شود که در قالب امضای تفاهمنامه بین وزارتخانه های صمت و نیرو اجرایی شده است‌.

مدیر زیرساخت ایمیدرو اعلام کرد: طبق این تفاهمنامه ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق توسط شرکت های معدنی و صنایع معدنی ایجاد می شود که برای مصارف صنعتی و معدنی خواهد بود.وی افزود: از این میزان ظرفیت نیروگاهی، ۲ هزار مگاوات تا پیک مصرف سال اینده ( ابتدای تابستان) به بهره برداری می رسند.غلامرضایی اظهار داشت: مطابق قانون مانع زدایی از صنعت برق، قیمت سوخت این پروژه ها در زمان بهره برداری، معادل تعرفه سوخت نیروگاه ها محاسبه می شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=99838
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن