اقتصادی

تکاپوی جهانی برای شکست دادن کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای دارایی و روسای بانکهای مرکزی گروه هفت برای بررسی راهکارهای حمایت از بازارهای مالی و کاستن از تبعات اقتصادی ویروس کرونا در سطح جهان امروز با یکدیگر به صورت کنفرانس اینترنتی رایزنی خواهند کرد.

در شرایطی که بیش از ۹۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شدهاند و بیش از ۳۰۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند، بازارهای مالی در روزهای اخیر دچار ریزشهای شدیدی شدهاند و نیاز به حمایت از آنها بیش از هر زمان دیگری حس میشود. پیشتر بانک مرکزی چین برای حمایت از بازارهای مالی از بسته محرک خود شامل تزریق حدود ۲۴۰ میلیارد دلار نقدینگی و وامهایی به ارزش ۳۰ میلیارد دلار برای رونق کسب و کارهای کوچک و متوسط خبر داده بود.

بانک مرکزی ژاپن نیز  اخیرا از بسته محرک خود رونمایی کرده است. ژاپن پس از چین و کره جنوبی، سومین کانون کرونا ویروس در شرق آسیا محسوب می شود. از سوی دیگر کشورهای عضو منطقه یورو نیز قرار است جلسه مشابهی برگزار کنند. بانک مرکزی اروپا در بیانیهای به همین مناسبت اعلام کرد که با توجه به ریسکهای ناشی از ویروس کرونا، این بانک آماده انجام اقدامات مناسب و ضروری برای کاستن از تبعات منفی این پدیده است.

در انگلیس، ریشی سوناک، وزیر خزانهداری با تایید اثرگذاری کرونا ویروس بر روی رشد اقتصادی این کشور گفت: به خوبی آماده مواجهه با این تهدید جهانی هستیم و در صورت لزوم، اقدامات بیشتری برای حمایت از اقتصاد خود خواهیم کرد.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه نیز با ابراز امیدواری نسبت به شکل گیری یک همکاری جهانی برای مقابله با کرونا گفت که این ویروس یک ریسک برای اقتصاد جهان محسوب می شود. لومر دولت را متعهد به کمک به شرکتها و کسبوکارهای فرانسوی دانست و افزود: همبستگی کامل خود را با شرکت هایی که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند اعلام می کنیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=16465
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن