صنعت-معدن-تجارت

تولید، موتور محرک توسعه اقتصادی

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تولید، موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی در هر کشوری است، گفت: ضرورت ایجاب می‌کند با توجه به اهمیت موضوع بسترها به نحوی فراهم شود که تولیدکنندگان، صنعتگران، کارآفرینان و دیگر فعالان اقتصادی در کشور بتوانند با کمترین دغدغه به امر مقدس تولید بپردازند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از رادیو اقتصاد، محمدعلی عزیزمحمدی با بیان اینکه تولید ،عامل اصلی توسعه اقتصادی و همین‌طور شاخص و معیار اصلی پیشرفت در هر کشوری است، اظهار داشت: اهمیت اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده بالا در صنایع کوچک و متوسط بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های توسعه اقتصادی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته می‌باشد، افزود: شکل‌گیری این نوع صنایع بسیار سریع و همین‌طور در مقایسه بــا صنایع بزرگ با سرمایه کمتری می‌توانند ایجاد اشتغال کنند.

عزیزمحمدی از استقرار ۴۷ هزار واحد صنایع کوچک و متوسط در ۸۲۶ شهرک و نواحی صنعتی کشور خبرداد و گفت: این واحدها موفق به احداث، راه‌اندازی و اخذ پروانه بهره‌برداری شده‌اند.

وی افزود: سرجمع قرارداد ساخت بیش از ۹۰ هزار و ۵۸۸ فقره واحد صنعتی در کشور با سرمایه‌گذاران مبادله شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: از این تعداد، ۴۷ هزار واحد تاکنون احداث و بقیه در قالب طرح (تخصیص زمین، دیوارکشی، نصب سوله، ماشین‌آلات و…) هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی وظیفه حمایت از صنایع کوچک و متوسط را برعهده دارد، یادآورشد: خوشبختانه هم‌اکنون اقدامات و تلاش‌های بسیاری خوبی در راستای حمایت از صنایع مزبور در حال انجام است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58707
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن