صنعت-معدن-تجارت

 تولید تلفن‌همراه داخلی با مشارکت آسیایی‌ها

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: این سازمان مطالعات تولید گوشی‌های هوشمند تلفن‌همراه به صورت قطعات منفصله اعم از SKD و CKD، از طریق به‌هم‌رسانی فعالان داخلی با شرکای آسیایی توانمند را آغاز کرده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، امیر بیات در نشست هماهنگی و بررسی الزام‌های تولید گوشی‌های تلفن همراه در کشور که با حضور «سیدستار هاشمی» معاون فناوری و مدیران وزارت ارتباطات برگزار شد، افزود: با توجه به اهمیت فزاینده عرصه فناوری اطلاعات و صنایع مرتبط، این سازمان برای حمایت از تولید تلفن‌های همراه با ایفای نقش به‌هم‌رسانی، توسعه‌ای و تسهیل‌گرانه خود پیشگام خواهد بود.

وی، واقع‌نگری در سرعت تحولات این عرصه و ضرورت ایجاد مراکز تحقیق و توسعه روزآمد برای موفقیت طرح تولید تلفن‌های همراه داخلی را درکنار بهره‌گیری از ظرفیت همه متخصصان و تولیدکنندگان قطعات ضروری برشمرد.

بیات تاکیدکرد: با توجه به طبقه‌بندی‌های مختلف این محصول، ایدرو مصمم است با هم‌افزایی سایر بخش‌ها به‌ویژه وزارت ارتباطات، در فاز نخست این طرح مشارکت و تسهیل‌گری لازم برای تولید گوشی‌های تلفن همراه کلاسیک و قابلیت‌دار (Feature Phones) را عملیاتی کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات نیز در این دیدار با اعلام آمادگی کامل این وزارتخانه در مسیر همگامی با این طرح، اظهارداشت: وزارت ارتباطات از طریق مشارکت اپراتورها، تدابیر تعرفه‌ای و غیره، همه ظرفیت‌های قانونی خود را در طرح تولید داخل گوشی‌های تلفن همراه با هدف افزایش سهم بازار تولیدکنندگان بومی، ارتقای توان داخلی، اشتغال‌زایی و حرکت به سمت بالاتر این صنعت را به کار خواهد بست.

هاشمی، با اشاره به نقش غیرقابل انکار فناوری ارتباطات و اطلاعات و ابزارهای هوشمند آن، بهره‌گیری از مطالعات امکان‌سنجی همه‌جانبه و روزآمد، شناخت دقیق ابعاد بازار و احترام به حقوق مصرف‌کنندگان در کنار خودباوری و اهتمام به ارتقای توان داخلی در این عرصه مهم را از ضرورت‌ها و اولویت‌های وزارت ارتباطات برای پشتیبانی از تولید داخلی گوشی‌های تلفن همراه برشمرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44490
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن