صنعت-معدن-تجارت

توليد اَکسل در شرکت زامياد از ظرفيت اسمی عبور کرد

به دنبال برنامه افزايش تيراژ توليد خودرو در گروه خودروسازي سايپا و شركت زامياد، در ظرف کمتر از سه ماه از نمونه زني اوليه اَکسل در اين شرکت، زامياد توانست در سال جهش توليد با همت و تلاش جمعي همکاران خود با توليد 111 دستگاه اَکسل عقب و 104 دستگاه اَکسل جلو در يك شيفت كاري، از ظرفيت اسمي عبور كند.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمدحسين زيبنده پور معاون مهندسي و مدير پروژه اَكسل شرکت زامياد، در گفت وگويي با اعلام اين خبر عنوان کرد: بر اساس تاكيد گروه خودروسازي سايپا مبني بر تسريع در فرآيندهاي اجرايي خطوط توليد، کاهش ارزبري و خودکفايي در داخلي‌سازي ساخت قطعات، با تصميم مديرعامل و اعضاء هيات مديره شرکت زامياد، اقدامات مطالعاتي و طراحي خط توليد اَکسل در اين شرکت (از ارديبهشت‌ماه جاري) در دستور کار قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: از ابتداي سال جاري، خط توليد شركت زامياد به علت كسري مجموعه اَكسل به صورت متناوب دچار توقف شد؛ بدين منظور طبق تاكيد و دستور مديريت ارشد و اعضاء هيات مديره مقرر شد، براي رفع بنيادين اين مشكل، خط توليد مجموعه اَكسل وانت زامياد در اين شركت طراحي و راه‌اندازي شود كه خوشبختانه اين امر مهم در كمتر از سه ماه از زمان اين دستور با توان متخصصين داخلي و گروه سايپا، محقق شد.

معاون مهندسي شرکت زامياد در ادامه عنوان کرد: پس از اين موفقيت، با حمايت‌هاي مديريت ارشد و همکاري حوزه‌هاي مختلف، روند اجرايي پروژه به منظور راه‌اندازي خط توليد انبوه اَکسل شتاب بيشتري به خود گرفت و علي رغم کمبودهاي موجود (به دليل تحريم هاي ظالمانه در حوزه صنعت خودرو و شيوع اپيدمي کرونا) توانستيم پس از ساعت ها کار شبانه روزي، خط توليد انبوه اَکسل را در مدت کوتاهي از اجراي نمونه اوليه تست، راه‌اندازي و به بهره‌برداري برسانيم.

وي با اشاره به اينكه افزايش توليد اَکسل و بهبود همزمان روند كيفي قطعات، كاهش قطعات نامنطبق و ضايعات، گامي جديد به منظور حفظ و ارتقاء تيراژ توليد است، تاكيد كرد: با اجراي پروژه هاي مرتبط با فرآيند توليد، علاوه بر افزايش ميزان ظرفيت توليد خودرو در شرکت زامياد، شاهد افزايش داخلي‌سازي و تحقق شعار “جهش توليد” با اتکا به‌توان و تخصص نيروهاي داخلي خواهيم بود.

زيبنده‌پور همچنين در مورد درصد داخلي سازي اكسل توليدي عنوان کرد: تمامي تجهيزات مورد استفاده در خط توليد اين قطعه در داخل شركت زامياد و گروه سايپا طراحي و توليد شده که اين اتفاق مهم موجب صرفه جوئي قابل توجهي در هزينه‌ها نيز شده است.

وي اين موفقيت کم نظير زامياد را حاصل “ساخت فرصت از تحريم” عنوان کرد و افزود: اين محدوديت‌ها موجب شد تا با افزايش همدلي و يکپارچگي ميان تمامي اعضاي گروه خودروسازي سايپا و زامياد شکل گيرد و در نهايت منجر به خلق اتفاقاتي بزرگ و شکوفايي فراوان شود و تلاش بر اين است تا بتوانيم با عزمي راسخ‌تر و تلاشي بيشتر، علاوه بر افزايش داخلي‌سازي قطعات محصولات توليدي، چرخه توليد را در اين شرکت شتاب بيشتري دهيم و همچون گذشته نقش مهمي در صنعت خودرو کشور ايفا نماييم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا