مناطق آزاد-گردشگری

توسعه همکاری های تجاری ترکیه و ایران از مسیر منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی رایزن بازرگانی کشور ترکیه در ایران با حضور در منطقه آزاد انزلی با معاونین سازمان دیدار و پیرامون توسعه همکاری ها دوجانبه تبادل نظر کرد.

در این نشست مهندس امین افقی عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با تشریح ظرفیت های موجود در این منطقه به منظور توسعه مبادلات تجاری بیان کرد: منطقه آزاد انزلی به لحاظ قرارگیری در موقعیت جغرافیایی ممتاز به عنوان شاهراه تجارت در بین کشورهای همسایه شناخته شده و این منطقه از ظرفیت دو بندر بزرگ و قدیمی انزلی و بندر نوین کاسپین برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به فراهم سازی ظرفیتهای افزایش مبادلات تجاری از سوی مقامات دو کشور افزود: یکی از راهکارهای توسعه مبادلات تجاری تقویت کریدور چین- قزاقستان- ایران و کریدور نستراک بوده و کشور ترکیه می تواند به عنوان حلقه واسطه بین کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خزر فعالیت کند.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی تقویت گردشگری دریایی را یکی  دیگر از راهکارهای توسعه همکاری های دوجانبه دانست و خاطرنشان کرد : کشور ترکیه در بخش گردشگری دریا محور بسیار موفق عمل کرده و با توجه به حجم بالای گردشگران داخلی و خارجی که منطقه آزاد انزلی را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب می کنند فعالین اقتصادی کشور ترکیه می توانند در حوزه گردشگری دریایی نیز در منطقه آزاد انزلی فعالیت داشته باشند.

در ادامه این نشست مهندس وحید طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد‌انزلی به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سویی فعالین اقتصادی کشور ترکیه در منطقه آزاد انزلی اشاره و گفت: در سال‌های گذشته بسیاری از سرمایه گذاران ترکیه در حوزه صنعت، تجارت و گردشگری در محدوده منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری کردند و پروژه شاخص این سرمایه گذاران مجموعه گردشگری و تفریحی آکواریوم بوده که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
وی در ادامه به ارائه مشوق‌ها و معافیت‌های قانونی طبق قوانین مناطق آزاد به سرمایه گذاران خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: طبق قوانین کلیه مزایا و معافیت‌های قانونی که در اختیار مناطق آزاد قرار دارد به سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه خواهد شد تا با کمترین بروکراسی اداری فعالیت اقتصادی خود را دنبال کنند و با توجه به پایین بودن قیمت انرژی و بهره مندی از نیروی کار متخصص بسیاری از کشورها این منطقه را به عنوان محل سرمایه گذاری و بستر صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی انتخاب کرده اند.

رایزن بازرگانی کشور ترکیه در کشور ایران نیز با تقدیر از اقدامات انجام شده به منظور تحکیم همکاری‌های دو جانبه بیان کرد: آمادگی لازم به منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه‌آزاد انزلی و مناطق آزاد ترکیه در راستای کاهش بروکراسی اداری و افزایش تعاملات تجاری را داریم و منطقه‌آزاد انزلی ظرفیت مناسبی به منظور دعوت از از سرمایه گذاران کشور ترکیه در حوزه تجارت، تولید ،شرکت‌های بیمه و خدماتی دارد.

طاهر دیگلی خاطرنشان کرد: ظرفیت های موجود در این منطقه را به سرمایه‌گذاران کشور ترکیه معرفی خواهم کرد و امیدواریم بتوانیم در حوزه های مختلف شاهد افزایش همکاری های دو جانبه باشیم.
گفتنی است در پایان این دیدار مقرر شد نمایشگاه توانمندیهای دو کشور در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی سازمان منطقه‌آزاد انزلی با حضور برترین سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در حوزه‌های مختلف برگزار شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=78249
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن