یادداشت

توسعه تعاملات بین بخشی و استقرار نظام مدیریت یکپارچه شهری

ایجاد یک نظام "یکپارچه" در مدیریت شهری که بتواند با ایجاد تعامل منطقی و کارآمد در نظام برنامه و اجراء پروژه های شهری، از اتلاف منابع جلوگیری کند، ضروری است.

تفاهم آنلاین_ مهرداد ورزلدوست در یادداشتی نوشت: بر اساس قانون شهرداری ها (مصوب سال 1344) تقریباً مسئولیت تمامی موضوعات مرتبط با پروژه های توسعه ای و عمرانی شهری برعهده نهاد شهرداری بوده است، لیکن با رشد و گسترش نظام اداری کشور، اداره بخش های وسیعی از تأسیسات و شبکه های زیربنایی شهری، همچون آب، برق، گاز و فاضلاب، به ادارات و سازمان های دولتی واگذار گردیده است.

امروز، مدیریت شهری با نظام آرمانی “مدیریت واحد شهری” فاصله بسیار داشته و تعدد مراکز و نهادهای تصمیم گیر در حوزه های مختلف شهری و تأیید عملکرد مثبت/ منفی این نهادها که گاه در تناقض و تعارض با یکدیگر قرار می گیرند بر رفاه و زندگی شهروندان، امری اجتناب ناپذیر است.

از این رو، ایجاد یک نظام “یکپارچه” در مدیریت شهری که بتواند با ایجاد تعامل منطقی و کارآمد در نظام برنامه و اجراء پروژه های شهری، از اتلاف منابع جلوگیری نموده و با تجمیع توان سازمان ها و نهادهای مختلف، در جهت بهبود کیفیت ارائه خدمات و انجام بهینه پروژه های عمرانی در سطح شهر، بهره گیری نماید، ضروری است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70954
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن