صنعت-معدن-تجارت

تهدیدات نفتکش‌های ایرانی در مسیر ونزوئلا چگونه خنثی شد؟

محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه همان طور که مطلع هستند در مسیر رفت نفتکش های ایرانی تهدیدات جدی مطرح شد، گفت: تهدیدات زیادی نسبت به کشتی های مرسولی حامل فرآورده های نفتی (نفتکش) به کشور ونزوئلا اعلام شد که خلاف قوانین بین المللی بود و ما با اعتراض به این تهدیدها به راه خود ادامه دادیم.

او ادامه داد: خوشبختانه بدون هیچ گونه حادثه ای کشتی‌های ایرانی با اقتدار مسیر خود را طی کردند و محموله را سالم به مقصد مورد نظر که بنادر ونزوئلا بود، رساندند.

او‌توضیح داد: در همان مقطع اعتراض و انعکاس این تهدیدات غیر قانونی را به مراجع سیاسی اعلام کردیم و خوشبختانه این تهدیدات نتوانست مانع فعالیت و تردد کشتی های نفتکش ما شود.

راستاد تصریح کرد: طی آماری که از شرکت های کشتیرانی دریافت کرده ایم دشمنان از هر ابزاری برای جلوگیری از تردد این کشتی ها استفاده می کنند اما دریانوردان ایرانی با غرور در این ناوگان‌ ها فعالیت کردند، هیچ چیزی به جز منافع ملی برای ملوانان و دریانوردان ایرانی اهمیت نداشته و خوشبختانه علی رغم محدویت ها، تهدید و تحریم ها تمامی مایحتاج کشور و صادرات به خوبی انجام شده است.

او بیان کرد: تمامی کالاها و محموله وارد بنادر کشور شده که نشان دهنده اقتدار کشور است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=29858
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن