فرهنگی

 تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تمهیدات شهرداری تهران برای برپایی باشکوه پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در تهران را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، حسین نظری با اعلام این مطلب در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای برپایی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در تهران، گفت: مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) از میدان امام حسین(ع) تا میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود و مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ ،۱۶ و ۲۰ مناطق مرتبط با مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی می باشند.

نظری در ادامه به تشریح جزئیات خدمات رسانی و چگونگی نگهداشت شهر در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) از میدان امام حسین(ع) تا میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پرداخت و گفت: توجه ویژه به موضوع نگهداشت شهر و بازدیدهای مستمر و رفع کلیه موارد و مشکلات در کلیه موضوعات خدمات شهری، عمرانی، ترافیکی و… انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و رفع موارد ناایمن، حادثه ساز و حذف زوائد فیزیکی در طول مسیر پیاده روی، هماهنگی با مدارس، مساجد و سایر اماکن دولتی و خصوصی واقع در مسیر که امکان ارائه خدمات به زائرین (خصوصاً استفاده از سرویس های بهداشتی و…) را دارند، نصب بنرهای اطلاع رسانی جهت راهنمایی شهروندان، جمع آوری کلیه مخازن در طول مسیر پیاده روی و جانمایی در نقاط دیگر، برنامه ریزی جهت استقرار نیروها به همراه ادوات و تجهیزات لازم به منظور پاکسازی طول مسیر پیاده روی، توجه ویژه در خصوص استقرار عوامل کارگری به همراه ماشین آلات به منظور جمع آوری پسماند و حفظ نظافت اطراف موکب های پذیرایی در قبل، حین و پس از برگزاری مراسم، جلوگیری از انجام حفاری و انجام فعالیت های عمرانی در مسیرهای راهپیمایی، حضور مستمر نیروها و ماشین آلات از ابتدا تا پایان مراسم از جمله موضوعاتی است که توسط مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ ،۱۶ و ۲۰ پیگیری و اجرایی می شود.

وی فضاسازی شهری و انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران متناسب با اربعین حسینی (ع) با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود را از جمله اقدامات سازمان زیباسازی برشمرد و گفت: توزیع اقلام مناسبتی به مناطق و پیگیری فضاسازی ویژه مسیر پیاده روی، همکاری با مناطق در خصوص استقرار100 چشمه سرویس بهداشتی پرتابل در مسیر پیاده روی خصوصاً در منطقه20، تهیه اقلام مناسبتی جهت توزیع در بین شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نیز از جمله اقدامات سازمان زیباسازی می باشد.

نظری در ادامه با اشاره به تدوین شیوه نامه نظافت، پاكيزه سازي و جمع آوري پسماند و ابلاغ به کلیه مناطق 22گانه توسط سازمان مدیریت پسماند، اظهار کرد: نظافت و پاكيزه سازي طول مسیر پیاده روی اربعین با به کارگیری بیش از 2000نفر نیروی کارگری و به کارگیری بیش از 500 دستگاه ماشین آلات تخصصی و غیر تخصصی رفت و روب و جمع آوری پسماند قبل، حین و پس از مراسم صورت می گیرد.

معاون شهردار تهران در ادامه به آماده باش کامل 137 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: نیروهای سازمان آتش نشانی در 35نقطه ثابت و در10 نقطه سیار (جهت گشت زنی طول مسیر) مستقر هستند. 193نفر نیرو ، 38 دستگاه خودروی سبک و سنگین، 33 دستگاه موتورسیکلت نیز در طول مسیر پیاده روی اربعین مستقر هستند. همچنین 74نفر نیرو نیز در ایستگاه هایی که در طول مسیر پیاده روی اربعین هستند، مستقر و به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

نظری ادامه داد: 573 نفر نیروی شهربان و معبربان به همراه 114 دستگاه خودرو و 52 دستگاه موتورسیکلت به منظور حفظ انضباط اجتماعی در طول مسیر راهپیمایی مستقر خواهند شد.

به گفته نظری سازمان بهشت زهرا(س) نیز در خصوص استقرار مه پاش در طول مسیر با همکاری مناطق، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار نیز با همکاری سازمان فرهنگی و هنری در خصوص تامین برخی از اقلام مورد نیاز مواکب و سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز رسیدگی ویژه به فضای سبز خصوصاً هرس و حذف شاخه های خشک درختان در طول مسیر را بر عهده دارند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=97792
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن