اجتماعی

تقدیم مدرسه برکت به دانش‌آموزان نوشهری با دستور رهبر انقلاب

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه برکت روستای نیرنگ شهرستان نوشهر با دستور مقام معظم رهبری به ۷۰۰ دانش‌آموز این روستا تقدیم می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، امیرحسین مدنی اظهار داشت: در جریان سفر مقام معظم رهبری به نوشهر، با توجه به درخواست‌های مردمی و پیگیری‌های نمایندگان استان مازندران، احداث یک مدرسه در روستای نیرنگ از توابع این شهرستان مورد تایید ایشان قرار گرفت و به بنیاد برکت ابلاغ شد.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب، ساخت مدرسه‌ای ۱۲ کلاسه با ظرفیت پذیرش ۷۰۰ دانش‌آموز در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع با زیربنای ۱۷۰۰ مترمربع در دستور کار بنیاد برکت قرار گرفت.

مدنی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی بنیاد برکت برای ساخت این مدرسه اظهار داشت: قرار است ۷۰۰ دانش‌آموز پسر و دختر روستای نیرنگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین روستاهای استان مازندران در دو شیفت مشغول تحصیل در مدرسه برکت شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به احداث مسکن مهر در نزدیکی روستای نیرنگ، دانش‌آموزان ساکن در این مجتمع‌های مسکونی هم می‌توانند از خدمات آموزشی مدرسه اهدایی رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره امکانات مدرسه ۱۲ کلاسه روستای نیرنگ توضیح داد: این مدرسه بر اساس آخرین استانداردهای روز مدرسه‌سازی مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند و دارای امکاناتی همچون آزمایشگاه، سایت رایانه‌ای، چمن مصنوعی و نمازخانه است.

وی یادآور شد: مدرسه قبلی این روستا اوضاع بسیار بدی داشت و از سطح کیفی پایینی برخوردار بود، به طوری‌که ادامه تحصیل را برای دانش‌آموزان دشوار کرده بود.

مدنی با تاکید بر تحویل و افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه برکت روستای نیرنگ تا پایان مهرماه امسال گفت: شیوع ویروس کرونا و مشکلات برآمده از آن از جمله کمبود نیروی انسانی باعث شد تا روند ساخت این مدرسه با مشکلاتی مواجه شود که به سرعت برطرف شد و ساختمان مدرسه مراحل نازک‌کاری را پشت سر می‌گذارد.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات این بنیاد در حوزه مدرسه‌سازی در استان مازندران عنوان کرد: بنیاد برکت نسبت به ساخت ۵۹ مدرسه با ۳۷۳ کلاس درس در مازندران متعهد است که تا به امروز ۴۶ مدرسه را با ۲۹۸ کلاس درس به بهره‌برداری رسانده.

به گفته وی، بنیاد برکت برای ساخت ۵۹ مدرسه در استان مازندران ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی و هزینه کرده است.

مدنی با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی بنیاد برکت در مناطق محروم گفت: بنیاد نسبت به ساخت یک‌هزار و ۹۱۱ مدرسه با ۱۰ هزار و ۳۰۰ کلاس درس متعهد است که از این تعداد، یک‌هزار و ۳۸۰ مدرسه با ۷ هزار و ۴۰۰ کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۲۲۵ هزار دانش‌آموز افتتاح شده یا آماده افتتاح است.

مدیرعامل بنیاد برکت میزان سرمایه‌گذاری این بنیاد برای ساخت مدارس در مناطق محروم را ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۷۵۹ روستای محروم در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت قرار دارند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49503
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن