اجتماعی

تقدیر دانشگاهیان از دیوان عدالت اداری

جمعی از دانشگاهیان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور با ارسال نامه‌ای از ریاست و قضات دیوان عدالت قدردانی کردند.

به گزارش تفاهم آنلاین، در این نامه آمده است: «اینجانبان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور که همواره خود را مکلف به تلاش علمی برای تحقق پیشرفت کشور عزیزمان، ایران اسلامی می‌دانیم، از جنابعالی و قضات مستقل و شریف دیوان کمال قدردانی را داریم».

دانشگاهیان در این نامه آورده اند: «دیوان عدالت اداری مظهر حمایت از حقوق عامه ملت ایران است و نشان داده در مقابل خودسری‌های برخی کارگزاران که از اقتدارشان علیه شهروندان سوءاستفاده می‌کنند، تمام قد ایستاده و مانع روندهای خارج از صلاحیت و نقض قانون شده است».

همچنین افزوده اند:ما اساتید دانشگاه‌ها در پرونده‌های مختلف این پاسداری از حقوق دانشگاهیان را فارغ از تعلقات سیاسی و اجتماعی که در جای جای ایران داریم، با تمام وجود دریافته‌ایم؛ به ویژه آنکه این پشت‌گرمی در نخستین سال صدور بیانیه وزین گام دوم انقلاب به ما انرژی بیشتری برای تولید علم داده است.

بر اساس این نامه، «در موضوع بورسیه‌ها نیز دیوان عدالت اداری همانند گذشته در احقاق حق ذی‌حقان تمام قد ورود کرد؛ درحالی‌که همچنان همان سیاسی کاری‌ها مانع از به‌کارگیری جوانان نخبه، وفق تعهدات وزارت شده و می‌شود و البته در مقابل جرات قضات دیوان، مجبور به تبعیت از قانون و احترام به حقوق قانونی مکتسبه جامعه فرهیخته ایران اسلامی شده‌اند».

در این نامه تصریح شده است: «در پایان و مجددا از شما و همکارانتان سپاسگزاریم و از ساختار نظام قضایی چنین اهتمامی را انتظار داریم».

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40285
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن