صنعت-معدن-تجارت

تفاوت پروفیل های صنعتی و ساختمانی در چیست؟

در دنیای مدرن امروزی، متخصصان برای ساخت سازه‌‏های بزرگ بایستی ابتدا اسکلت آن‌‏ها را طراحی و اجرا نمایند. خوب است بدانید که امروزه از پروفیل‏‌ها برای ساخت اسکلت انواع سازه‏‌ها استفاده می‌شود. پروفیل‏‌ها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن‌‏ها، دارای کاربرد متنوع و متفاوتی می‌‏باشند. به طور کلی، پروفیل‏‌ها به دو دسته صنعتی و ساختمانی تولید می‌‏شوند.

البته در نظر داشته باشید که پروفیل های صنعتی و ساختمانی نسبت به یکدیگر تفاوت و شباهت‌‏هایی دارند. از این رو، نمی‌‏توان از پروفیل‏‌های صنعتی برای طراحی و اجرای ساختمان و بلعکس استفاده نمود. در این بخش، قصد داریم به پاسخ سوال تفاوت پروفیل‏‌های صنعتی و ساختمانی در چیست، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

پروفیل ساختمانی چیست؟

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌‏شوند که پروفیل ساختمانی چیست؟ پروفیل‏‌های ساختمانی، از صنایع و فر آورده‏‌های صنعت فولاد به شمار می‏‌آیند و دارای کاربردهای بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی هستند. پروفیل‏‌های ساختمانی، از متریال فولاد ضد زنگ و ضد ضربه تولید می‌‏شوند و از مقاومت بسیار بالایی در برابر فرسایش و پوسیدگی برخوردار می‏‌باشند. البته فراموش نکنید که پروفیل‌‏ها برای ساخت اسکلت سازه‌‏های ساختمانی با استفاده از دستگاه‌‏های جوش برق یا اتصالات پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌‏شوند.

 

همچنین پروفیل‏‌های ساختمانی در اشکال مختلفی همچون پروفیل روباز و رو بسته، نورد گرم و سرد، سنگین وسبک، استیل، کامپوزیت، گالوانیزه و آلومینیوم تولید می‏‌شوند. در نظر داشته باشید که هر نوع پروفیل ساختمانی دارای میزان استحکام و مقاومت مشخصی است و برای یک قسمت ساختمان مورد استفاده قرار می‌‏گیرد. به همین دلیل، باید در هنگام خریداری پروفیل ساختمانی نهایت دقت خود را به کار بگیرید.

images_1689759416_64b7aeb865d5c.jpg

پروفیل ساختمانی

مشخصات و ویژگی‏های پروفیل صنعتی

پروفیل‏‌های صنعتی، از صنایع و فر آورده‌‏های فولادی بسیار پر فروش و پر استفاده محسوب می‏‌شوند و دارای کاربردهای بسیار زیادی در صنایع گوناگون هستند. شما می‌‏توانید مدل‌‏های مختلف پروفیل صنعتی را در سوله‏‌های بزرگ و دستگاه‌‏های صنعتی عظیم الجثه مشاهده نمایید. پروفیل‏‌های صنعتی نیز همانند پروفیل‏‌های ساختمانی در اشکال مختلفی همچون نورد سرد و گرم، مرکب، باز و بسته و مقطع HSS به بازار عرضه می‌‏شوند.

ناگفته نماند که پروفیل‏‌های صنعتی، از آلیاژ و متریال‏های خاص و منحصر به فردی تولید می ‏شوند تا بتوانند از مقاومت بسیار بالایی در برابر فشارهای چندین تنی و ضربات سنگین برخوردار باشند. جالب است بدانید که پروفیل‏‌های صنعتی با استفاده از دستگاه جوش آرگون و کربن و پیچ و مهره‏‌های بزرگ، به یکدیگر متصل می‏‌شوند.

تفاوت پروفیل های صنعتی و ساختمانی

همانطور که در قسمت‏‌های قبل ذکر شد، پروفیل‏‌های صنعتی و ساختمانی دارای تفاوت‌‏هایی نسبت به یکدیگر هستند. البته فراموش نکنید که فرآیند تولید پروفیل‏‌های صنعتی و ساختمانی تقریبا مشابه است. اما در برخی از مواقع، تولید پروفیل‏‌های صنعتی سنگین می‏‌تواند هزینه‏های زیادی را به همراه داشته باشد.

1-از نظر قیمت

از مهم‏ترین تفاوت پروفیل‏‌های صنعتی و ساختمانی، می‏‌توان به قیمت آن‏ها اشاره نمود. قیمت پروفیل‌‏های صنعتی و ساختمانی از عواملی همچون نوسانات بازار، نرخ تولید و قیمت انس جهانی تاثیر می‌‏پذیرند. اما فراموش نکنید که نرخ و قیمت پروفیل‏‌های صنعتی نسبت به ساختمانی بالاتر است. البته در نظر داشته باشید که متریال به کار رفته نیز نقش بسزایی را برروی قیمت پروفیل‏‌های صنعتی و ساختمانی ایفا می‏‌کند. تولید کنندگان پروفیل‏‌های صنعتی و ساختمانی، قیمت و نرخ آن‏ها را بر وزن ابعاد و وزن محاسبه می‏‌نمایند. شما می‌‏توانید برای استعلام قیمت روز پروفیل صنعتی ، به فروشگاه‌‏های اینترنتی معتبر همچون آرسنیکو مراجعه فرمایید.

2-از لحاظ کاربرد

یکی دیگر از تفاوت‏‌های پروفیل صنعتی با ساختمانی، کاربرد آن‏‌ها است. پروفیل‏‌های ساختمانی بیشتر برای ساخت اسکلت‌‏های ساختمان، فرم درب و پنجره، کابینت و غیره مورد استفاده قرار می‌‏گیرند. اما پروفیل‌‏های صنعتی برای ساخت سوله‏‌های بزرگ، دستگاه‏‌های صنعتی، انواع ماشین آلات، وسایل و تجهیزات جنگی استفاده می‏‌شوند. البته در نظر داشته باشید که شما می‏‌توانید با استفاده از پروفیل‏‌های ساختمانی، سازه‌‏های کوچکی همچون قفس بسازید در حالی که انجام این کار با استفاده از پروفیل صنعتی امکان پذیر نیست. بهتر است بدانید که پروفیل‏‌های صنعتی به دلیل ضخامت و استحکام بالا، در ساخت جرثقیل‏‌های بزرگ و تاورها نیز مورد استفاده قرار می‏‌گیرند.

3-از نظر ابعاد و اندازه

از مهم‏ترین تفاوت‌‏های پروفیل صنعتی، می‏‌توان به ابعاد و اندازه آن‏‌ها اشاره نمود. پروفیل‏‌های ساختمانی از ابعاد کوچکتر و ضخامت کمتری برخوردار هستند و به آسانی خم می‏‌شوند. اما پروفیل‌‏های صنعتی دارای ضخامت بسیار بالایی می‌‏باشند و در ابعاد بسیار بزرگی تولید و به بازار عرضه می‏‌شوند. از این رو، متخصصان می‏‌توانند با استفاده از پروفیل‏‌های صنعتی با سایز و ابعاد بزرگ، سازه‌‏های عظیم را به بهترین شکل بسازند. البته فراموش نکنید که پروفیل‌‏های صنعتی با توجه به نیاز و سفارش کاربران در ابعاد و اندازه‏‌های مختلف تولید می‏‌شوند که هر چقدر ضخامت و اندازه پروفیل های ساختمانی و صنعتی بیشتر شود، قیمت آن ها نیز به همان مقدار افزایش می یابد.

images_1689759454_64b7aede4e820.jpg

پروفیل صنعتی

 

شباهت پروفیل های صنعتی و ساختمانی

گرچه پروفیل‌‏های صنعتی و ساختمانی نسبت به یکدیگر تفاوت های زیادی دارند، اما شباهت‌‏هایی نیز میان این دو پروفیل بر قرار است. از مهم‏ترین شباهت‏‌های پروفیل صنعتی و ساختمانی، می‌‏توان به متریال ساخت آن‏‌ها اشاره نمود. گاهی از پروفیل‏‌های ساختمانی و صنعتی، از متریال‏‌های یکسان تولید می‌‏شوند. جالب است بدانید که شکل پروفیل‏‌های صنعتی و ساختمانی رو باز تقریبا مشابه است. از طرفی دیگر، قیمت پروفیل ساختمانی و صنعتی همانند یکدیگر از نوسانات و نرخ بازار تاثیر پذیر هستند. ناگفته نماند که هر دو نوع پروفیل با استفاده از دستگاه‏‌های جوش و اتصالات پیچ و مهره و پین به یکدیگر متصل می‏‌شوند.

پروفیل صنعتی و ساختمانی را از کجا بخریم؟

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌‏آید، این است که پروفیل صنعتی و ساختمانی را از کجا بخریم؟ پروفیل‏‌های صنعتی و ساختمانی از نظر کاربرد و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. اما شما می‌‏توانید با مراجعه به مراکز و فروشگاه‌‏های معتبر و مجاز، این محصولات ارزشمند و پر استفاده را با بهترین قیمت و به بهترین شکل ممکن خریداری کنید و از تمامی مزایای آن‏ها بهره‌‏مند شوید. برای خریداری پروفیل های صنعتی و ساختمانی با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی، پیشنهاد می‌‏شود به وبسایت آرسنیکو مراجعه فرمایید. شما با خرید از آرسنیکو ، می‏‌توانید پروفیل‏‌های مورد نیاز خود را به بهترین شکل تهیه کنید و آن‏ها را درب محل مورد نظر تحویل بگیرید.

کلام آخر

همانطورکه در بخش‏‌های قبل ذکر شد، پروفیل‌‏های صنعتی و ساختمانی از قیمت بالایی برخوردار هستند و خرید آن‏ها در بازار پر نوسان امروزی امری دشوار محسوب می‏‌شود. اما نیازی نیست نگران باشید؛ شما می‌‏توانید با مراجعه به وبسایت آرسنیکو، برای خرید پروفیل مورد نیاز خود به بهترین شکل اقدام کنید. علاوه بر آن، شما می‌‏توانید پیش از انجام هر کاری با افراد متخصص و کاربلد در این زمینه مشورت نمایید و خریدی سودمندانه و مفیدی را تجربه کنید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=96226
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن