اجتماعی

تعیین ۲ دوره آموزشی مجزا برای کودکان

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی درباره جزئیات راه اندازی، چگونگی تامین و اعتبار یا مان ملی تعلیم و تربیت توضیح داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی درباره جزئیات برنامه‌ریزی برای ساماندهی مهد‌های کودک اظهار کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک یک گام به سمت جلو در چله دوم انقلاب اسلامی است تا برای تربیت جوانانی که مقام معظم رهبری در گام دوم نام برده اند و ۴٠ بار هم عبارت جوان تکرار شده است، مقدمه سازی شود.

او ادامه داد: ماموریت اصلی تعلیم و تربیت کودکان زیر ۶ سال مربوط به خانواده هاست و محیط اصلی تربیت و رشد و تعالی در محیط خانواده شکل می‌گیرد، اما حاکمیت برای کمک به خانواده وارد عمل شده است.

باقرزاده با اشاره به اینکه طی ۴ سال اول زندگی کودک توانمندی سازی و آموزش خانواده مورد توجه است، گفت: در دوره ۴ تا ۶ سال رویکرد ما دوره سه ساله آموزشی در قالب مراکز پیش دبستانی است که در دو واحد سازمانی به عنوان مهدکودک و پیش دبستانی فعالیت خواهد داشت.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد تا ارکان و اهداف پیش بینی شده مورد توجه قرار گیرد و محتوایی براساس برنامه‌های سازمان تدوین خواهد شد. به عنوان نظام جامع تعلیم و تربیت کودک محتوا و برنامه درسی هم برای این دوره در نظر گرفتیم.

مکاتبه برای تخصیص اعتبار در بودجه سال آینده

او درباره تامین اعتبار این سازمان تصریح کرد: برای این سازمان ردیف اعتباری اختصاصی دربودجه ١۴٠٠ در نظر داریم همچنین بنا شد تا دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رایزنی کند تا ردیف اعتباری برای سازمان پیش بینی شود.

باقرزاده درباره روند تامین نیروی انسانی اظهار کرد: از مجموعه‌ای از افراد متخصص برای تامین نیرو استفاده خواهد شد همچنین تامین بخشی از نیرو‌ها هم از طریق مجوز استخدامی خواهد بود.

او تاکید کرد: رویکرد اصلی توسعه مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی استفاده از ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی است و نهاد‌های عمومی و دستگاه‌هایی که تمایل دارند تابع ضوابط خاص این سازمان  می‌توانند وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61854
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن