صنعت-معدن-تجارت

تعمیر چیلر در تهران

 

 

تعمیر چیلر در تهران از درخواست‌های اصلی خدمات سرمایشی در فصول بهار و تابستان است. سرویس چیلر از بهترین روش‌ها جهت ایجاد هوای مطبوع و خنک است. چیلر ساختاری پیچیده‌ای دارد که نیازمند تعمیرات تخصصی است. اگر علائمی مانند عدم خنک کردن کافی, صدای غیرمعقول و برفک کمپرسور، استارت نخوردن کمپرسور، کارکردن دائمی کمپرسور، سیستم سرمایشی ساختمان خنک نمی‌کند و اتصالی برق در سیستم خود مشاهده کردید باید چیلر خود را تعمیر و سرویس کنید. این مقاله به بررسی سرویس و خدمات چیلر در تهران می‌پردازد.

اهمیت تعمیر چیلر در تهران و نگهداری منظم آن

مراقبت از سیستم چیلر در بهره‌وری و حفظ سلامت کیفیت آن اهمیت دارد.  نگهداری و تعمیرات منظم سبب افزایش طول عمر چیلر، بهبود راندمان، جلوگیری از خرابی و نجات شما از تعمیرات پرهزینه خواهد شد. منظور از نگهداری مناسب عبارت است از تمیزکردن کویل‌ها، بررسی سطوح مبرد و بازرسی اتصالات الکتریکی.

ساختمان چیلرها نسبت به دیگر سیستم‌های تهویه مطبوع پیچیده‌تر است. به همین علت، تعمیرات آن نیاز به داشتن تخصص، دانش کافی و تجربه است. بیشتر صاحبان مشاغل صنعتی و کارخانه‌ها در یک بازه زمانی منظم نیازمند سرویس چیلر، نگهداری و تجهیزات هستند.

آیا امکان تعمیر کندانسور چیلر وجود دارد؟

کندانسورها از‌بخش های اصلی‌ چیلر راکمی هستند. به همین علت اگر مشکلی به‌وجود بیایید، باید سریع‌تر نسبت به تعمیر آن اقدام شود. امکان تعمیر کندانسور چیلر تراکمی تنها توسط افرادی که تخصص کافی دارند وجود دارد. فردی که آگاهی کافی در مورد شیوه فعالیت کندانسور چیلر تراکمی را دارد می‌تواند مشکل کندانسور را بررسی کند و ضرورت تعمیر یا عدم تعمیر کندانسور را بررسی کند.

نکات مهم تعمیر چیلر در تهران

چیلر تهویه مطبوع جهت خنک‌کردن محیط استفاده می‌شود و باید سالانه قبل‌از استفاده، عیب‌یابی و سرویس شود تا در فصل گرم سبب ایجاد خنکی برای محیط شود. از چیلر صنعتی برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود. سیال خنک‌شده که جهت خنک‌کاری خط تولید قرار می‌گیرد باید به‌طور مکرر، بازبینی شود تا از اشکالات احتمالی جلوگیری کند. در ادامه نکات تعمیر چیلر در تهران را بررسی می‌کنیم.

ردیابی و نظارت بر گزارش عملیات روزانه کارکرد چیلر

گزارش عملیات روزانه جهت کمک به جداسازی مشکلات و رفع ناکارآمدی‌ها، اطلاعاتی را فراهم می‌کند. جزئیات این گزارش باید نرخ جریان آب‌گذاری، دمای عملیاتی و سایر اطلاعات حیاتی را شامل شود. جمع‌آوری گزارش دقیق چند دقیقه در روز طول می‌کشد و کلیدی جهت راه‌اندازی مجدد چیلر در صورت بروز مشکل است.

استفاده از آب نرم برای کندانسور آبی چیلر

چیلرهای آبی یا چیلرهای آب خنک از رایج‌ترین انواع چیلر تراکمی هستند که کندانسور آبی دارند. آب باید در واحدها مرتباً تصفیه شود تا از خوردگی، تجمع رسوب و رشد جلبک‌ها پیشگیری شود. در سیستم‌های آب باید از تصفیه شیمیایی منظم استفاده شود، فیلترها هر 3 ماه تمیز شوند تا مانع از تجمع آلودگی در برج خنک‌کننده و مخزن کندانسور شود.

بازدید دوره‌ای چیلر

نشتی‌های کوچک در تعمیر چیلر تراکمی می‌تواند سبب مشکلات جدی‌تر شود. رطوبت می‌تواند با ترکیب در روغن کمپرسور، اسیدهای خورنده را به‌وجود آورد. همچنین رطوبت سبب زنگ‌زدن قطعات چیلر و ازکارافتادن آن می‌شود. دستگاه باید هر 3 ماه یک‌بار ازنظر نشتی مورد بررسی قرار بگیرد.

لوله‌های کندانسور چیلر تراکمی را منظم تمیز کنید

بهره‌وری کلی سیستم بستگی به انتقال حرارت در لوله اواپراتور و کندانسور دارد. تمیزی این لوله‌ها در عملکرد بهینه چیلر تراکمی مؤثر است. تمیزکردن آن‌ها توسط مسواک( فرچه سیمی ) یا مواد شیمیایی ( اسیدشویی ) جهت حذف جلبک‌ها و تجمع رسوب انجام می‌شود.

تجزیه و تحلیل منظم روغن کمپرسور چیلر تراکمی و فریون

تجزیه و تحلیل منظم روغن و فریون سیستم مانع از مشکلات پیچیده می‌شود. تجزیه و تحلیل مداوم فریون به تشخیص مسائل آلودگی کمک می‌کند. تجزیه و تحلیل روغن کمپرسور، مشکلاتی مانند مشکلات مربوط به سایش قطعات مکانیکی کمپرسور یا رطوبت زیاد در روغن را نشان می‌دهد.

هنگامی خرابی چیلر، راه حل رایج مشکلات چیلر را دنبال کنید

درصورت کارکرد نامنظم پمپ گردشی، تمام شیرها باید سمت چیلر باز باشند و جریان آب گذر خوبی داشته باشد. سپس، ورود زباله‌ها و مواد جامد احتمالی به سمت پمپ بررسی شوند. اگر همه چیز تمیز بود باید فشار ورود و خروج پمپ در محدوده طبیعی مورد بررسی قرار بگیرد. در نهایت اگر مشکلی در سیرکولاسیون پمپ وجود داشت باید از تعمیرات حرفه‌ای کمک گرفت.

images_1720036634_6685ad1a6acae.jpg

انواع خدمات شرکت کارا پمپ در تعمیر چیلر در تهران

انواع این خدمات عبارتند از تشخیص عیب برقی و مکانیکی تجهیزات چیلر، انجام شارژ گاز چیلر تراکمی، نشت‌یابی و رطوبت‌زدایی تجهیزات چیلر جذبی و تراکمی، بررسی نشت گاز و جلوگیری از نشتی، شستن کامل لوله‌های داخلی چیلر، پاکسازی و تمیزکردن فیلترهای درایر چیلر جذبی و تراکمی، تعویض فیلتر و روغن کمپرسور تراکمی، رسوب‌زدایی، اسیدشویی کندانسور تراکمی و جذبی، تعمیر کمپروسورهای برودتی، سرویس چیلر، نگهداری و تعمیر چیلر تراکمی و جذبی، نصب و راه‌اندازی چیلر تراکمی و جذبی و تعمیر و هوشمندسازی تابلو برق چیلر.

چه اشتباهاتی باعث خرابی چیلر می‌شود؟

تعمیر چیلردر تهران چیلر به‌علت مکانیک‌بودن قطعات، وابستگی به روان‌کاری به‌موقع کمپرسور و کارکرد در حرارت بالا باید با حساسیت بیشتری انجام شود. سرویس منظم چیلر مانع از بروز مشکلات جدی در تعمیر کمپرسور چیلر می‌شود. در ادامه چند اشتباه رایج که سبب خرابی چیلر می‌شوند را ذکر می‌کنیم.

نصب غیراستاندارد چیلر

گاهی دستگاه چيلر از زمان شروع کار دچار مشکل می‌شود که اين می‌تواند به‌علت نصب غیراصولی باشد. چيلر نبايد نزديک تجهیزات گرمایشی نصب شود زیرا گرمای ديگ هنگام خاموشی چیلر می‌تواند فشار را بالا ببرد و سبب فوران فریون از کندانسور شود.

سرد کردن بيش از حد آب در برج خنک کننده

اگر آب در برج خنک‌کننده زیادی خنک شود موجب اتلاف روغن، تراکم فریون در کندانسور و کاهش فریون در اواپراتور می‌شود. تکنسین نگهدارنده چيلر با دیدن کاهش فشار مکش، مشکل را از کم‌شدن مقدار حجم فریون می‌داند اما امکان دارد مشکل از سردی زیاد آب در برج خنک‌کننده باشد.

 به جريان درآوردن آب خيلی گرم در چيلر

درصورتی‌که آب چيلر، گرم باشد سبب بروز شوک حرارتی می‌شود. این مشکل زمانی که شخص اپراتور یک شیر را می‌پیچاند و آب گرم را از ديگ شوفاژ وارد اواپراتور چيلر می‌کند ایجاد می‌شود. شوک حرارتی ضرر زیادی برای لوله‌های اواپراتور چيلر  دارد و سبب تغيير شکل آن‌ها و مسدودیت مسير جريان می‌شود.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=105754

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن