اقتصادی

تشکیل کمیته ویژه بازرسی سامانه بازارگاه

دبیر کارگروه ستاد تنظیم از ترخیص ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن نهاده دامی خبر داد و گفت: کمیته ویژه بازرسی برای تطبیق مقادیر ترخیص کنجاله و میزان عرضه در سامانه بازارگاه تشکیل می شود.

به گزارش تسنیم، محمدرضا کلامی در خصوص مهمترین تصمیمات‌ ستاد تنظیم بازار برای نهاده‌های دامی میزان ترخیص ذرت دامی اظهار داشت: در این مقطع زمانی حدود 4 میلیون و 900 هزار تن نهاده دامی ترخیص شده است که نسبت به مقطع زمانی مشابه سال قبل که 4 میلیون تن بوده است 900 هزار تن بالاتر است.

وی افزود: بخشی از کنجاله سویا از محل واردات خود کنجاله و بخشی از طریق دانه وارداتی و بخشی دیگر از طریق خرید دانه های داخلی و ذخایر تامین می شود.

وی گفت: حدود 2 میلیون تن عرضه کنجاله در کشور بوده است و با توجه به تاکید مجدد وزارت جهاد بر لزوم توزیع نهاده‌ها از طریق بازارگاه مقرر شد عملکرد ترخیص و توزیع کالا به تفکیک تامین کنندگان و توزیع کنندگان برای دریافت سهمیه به کمیته تخصصی ارائه شود .

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت  در خصوص این کمیته نیز اعلام کرد: این کمیته با هدف تطبیق مقادیر عرضه در سامانه و مقادیر ترخیص کنجاله، تشکیل می‌شود . همچنین، در  کمیته ویژه بازرسی  نمایندگان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سایر  دستگاه‌های نظارتی عضو  هستند.

کلامی گفت: مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی گمرک و دستگاه های مربوطه عملکرد ترخیص را به تفکیک واردکننده و عملکرد فروش را به تفکیک تولیدکنده احصا نمایند و در اختیار  دستگاه‌های نظارتی و این کمیته قرار بدهند.

وی با اعلام اینکه دستگاه های دخیل باید ظرف یک هفته گزارش خود را ارایه نمایند، تصریح کرد: بر این اساس کار کنترل عملکرد در این بخش توسط کمیته مذکور و دستگاه‌های نظارتی انجام گرفته  و با  تخلف‌های احتمالی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47957
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن