اقتصادیکارآفرینی

تشکیل جلسه بازنگری دستمزد کارگران

به گزارش ایسنا علیرضا محجوب در نشست غیرحضوری تبیین برنامه های هفته کارگر درباره ورود مجلس به مصوبه شورای عالی کار گفت: درست است که قانون کار مصوب مجمع تشخیص است ولی مجلس در همه موارد می تواند ورود کند و مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان ریاست مرحوم هاشمی رفسنجانی مصوب کرد که مجلس می‌تواند قانونگذاری کند ولی وقتی در بودجه اعلام کرده که اساس ما دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کف دریافتی باشد باید اجرا شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص ارزیابی نحوه تعیین دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران گفت:امسال در تعیین دستمزد کم لطفی صورت گرفت و من اینکه صورتجلسه مزد توسط نمایندگان کارگری امضا نشد را نه تنها تقبیح نمی کنم بلکه از باب دفاع از حقوق جامعه کارگری تحسین می کنم.

محجوب افزود: ما مصرا درخواست کردیم هر چه سریعتر جلسه شورای عالی کار تشکیل شود و پرداخت حداقل حقوق کارگران که دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و مجلس با ۱۸۲ امضا چهارشنبه گذشته اجرای آن را خواستار شده تصویب کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه اگر درخواست مجلس مورد توجه قرار نگیرد مجلس بعدی هم که روی کار بیاید آن را در دستور کار قرار خواهد داد، از دولت خواست تا میدان و شرایط را برای اصلاح مصوبه مزد توسط وزیر کار فراهم و نگرانی از جامعه کارگری را برطرف کند.

وی در پاسخ به دیگر سوال ایسنا درباره طرح کمیسیون‌مجلس برای تغییر ترکیب شورای عالی کار نیز گفت: کمیسیون در حال حاضر جلسه ندارد و این موضوع به احتمال زیاد در مجلس بعد طرح خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=22083
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن