بانک-بیمه-بورس

تشریح اقدامات بانک مهر ايران در حوزه مسئوليت اجتماعي

بیمه کردن ۵۰۰هزار خانه روستایی در برابر حوادث و بلایاي طبيعي و همچنين ساخت ۱۰۰ واحد مسکوني براي سيل‌زدگان تنها بخشي از اقدامات بانک مهر ايران در حوزه مسئوليت اجتماعي است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از، روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک که به‌عنوان نخستین بانک قرض‌الحسنه كشور فعاليت خود را آغاز كرده در طول ۱۳ سال فعاليت خود نزديك به ۸ ميليون فقره تسهيلات پرداخت كرده است. اين بانك در سال‌هاي اخير موفق شده رشد بيش از ۷۰ درصدي منابع را در هر سال تجربه كند. اقبال مردم به بانك مهر ايران كه مي‌توان آن را از تعداد مشتريان بانك كه اكنون به ۹ ميليون نفر رسيده متوجه شد، باعث شده اين بانك در حوزه مسئوليت اجتماعي نيز نقش پررنگ‌تري ايفا كند.

بانک مهر ایران در سال جاری ۵۰۰هزار خانه روستایی را در سه استان خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان و ايلام در مقابل حوادث و بلاياي طبيعي بيمه کرده است. اين بيمه کارکرد خود را در سيل اخير خراسان جنوبي به خوبي نشان داد. ۸۶هزار خانه روستايي در اين استان تحت پوشش بيمه حوادث قرار دارند و ساكنان آن‌ها از مزيت‌هاي اين بيمه برخوردار خواهند شد.

ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده نیز از اقدامات بانک مهر ايران در سال گذشته بوده است. از ياد نبرده‌ايم که سال گذشته سيل خسارت‌هاي زيادي را به استان‌هاي کشور وارد كرد. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران نيز براي كاهش آلام هموطنان و كمك به بازگشت زندگي خانواده‌هاي آسيب ديده به روال عادي، ۱۰۰ باب واحد مسكوني در استان‌هاي لرستان (۴۰ واحد)، گلستان (۳۰ واحد) و خوزستان (۳۰ واحد) احداث كرد و به خانوارهاي سيل‌زده تحويل داد.

کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل

بانک مهر ایران همچنین اقلام امدادی شامل مواد غذایي، مايحتاج ضروري و بسته‌هاي بهداشتي را با هماهنگي هلال ‌احمر و بهزيستي، بين ساکنان مناطق آسيب‌ديده از سيل بهار ۱۳۹۸ توزيع کرد. ارسال ۱۲ کاميونت حامل مواد غذايي به استان گلستان از جمله اين اقدامات است. در استان خوزستان نيز بيش از چهار هزار بسته حمايتي و بهداشتي بين سيل‌زدگان مستقر در اقامت‌گاه‌هاي موقت هلال‌ احمر توزيع شد. در استان لرستان ۷۰۰ بسته حمايتي و مايحتاج ضروري بين ۷۰۰ خانوار سيل‌زده شهر معمولان از توابع شهرستان پلدختر، ۲۰۰ بسته بين ۲۰۰ خانوار سيل‌زده شهرستان چگني و ۱۰۰ بسته بين ۱۰۰ خانوار سيل‌زده شهرستان دلفان توزيع شد.

افزون بر این، بانک مهر ایران مبلغ یک میليارد تومان کمک بلاعوض غيرنقدي به استان‌هاي گلستان، لرستان، مازندران، خوزستان و ايلام تخصيص داد. از سوي ديگر، با همكاري بانك مهر ايران و كميته امداد، مبلغ ۲۰ ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه تا سقف ۵ ميليون تومان به ازاي هر نفر، با معرفي كميته امداد به سيل‌زدگان اختصاص يافت.

ساخت ۵ مدرسه در مناطق محروم

ساخت مدارس در مناطق محروم از دیگر اقدامت بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی به شمار مي‌رود. يکي از اين مدارس در روستاي کهنانيکش بخش دشتياري شهرستان چابهار ساخته شده است. بانك مهر ايران پيش از اين نيز ۴ مدرسه در شهرستان‌هاي زلزله‌زده استان كرمانشاه ساخته بود كه هزينه يكي از اين مدارس توسط كاركنان بانك تأمين و اهدا شده است. توزيع ۳۳هزار بسته آموزشی و بهداشتی شامل ۳۰۰هزار قلم وسایل متنوع میان دانش‌آموزان مناطق محروم کشور نيز از ديگر اقدامات بانک مهر ايران بوده است.

ساخت سه خانه بهداشت و مشارکت در ساخت یک بیمارستان

پس از زلزله کرمانشاه، بانک مهر ایران تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درماني کرمانشاه منعقد كرد. اين تفاهم‌نامه به منظور همكاري و مساعدت طرفين در زمينه‌ احداث ۳ خانه بهداشت روستايي از توابع استان زلزله‌زده كرمانشاه و با هدف مشاركت مردم در مديريت سلامت، تسهيل دسترسي مردم به خدمات بهداشتي و درماني، تأمين و صيانت آرامش روان و صرفه‌جويي در هزينه‌هاي ايجاد شده براي مردم آسيب‌ديده از زلزله منعقد شد. همچنين مشاركت بانك مهر ايران در ساخت بيمارستان ۳۰۰ تخت خوابه روانپزشكي ايران نيز از ديگر اقدامات اين بانك در حوزه مسئوليت اجتماعي به شمار مي‌رود.
ارسال اضافه به علاقه مندیها چاپ

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44382
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن