اجتماعی

تشریح آخرین وضعیت پلاسکو و گود پرخطر برج میلاد

معاون شهرسازی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت پلاسکو و گود پرخطر برج میلاد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، عبدالرضا گلپایگانی در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران در مورد روند ساخت و آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو گفت: در بحث پروانه ساختمانی موضوعات مختلفی همچون نقشه ساختمانی، تیم سازنده، حقوق قانونی و محاسبه عوارض ملاک عمل است.

وی ادامه داد: اختلاف تامین پارکینگ پلاسکو با مصوبه شورای عالی تعیین تکلیف شد. به گفته گلپایگانی، در مورد نقشه های پلاسکو جدید نیز ایرادات از سوی مالک برطرف شده است و ساخت ساختمان نیز زیر نظر یک شرکت معتبر و با نظارت دقیق در حال انجام است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ساختمان پلاسکو دارای پیچیدگی های خاصی است چرا که اسناد و مدارک زیادی از آن موجود نیست، گفت: در حال حاضر اختلافی بین شهرداری منطقه و بنیاد مستضعفان در خصوص حقوق مکتسبه وجود دارد؛ بسیاری از کارگاه های فعال در پلاسکو تولیدی بودند و ما این واحدها را به عنوان تجاری به رسمیت نمی شناسیم مگر اینکه اجاره‌نامه بیاورند.

وی به ذکر مثالی پرداخت و گفت: در طبقه اول پلاسکو یک بانک بوده که این بانک فعالیت اداری می‌کرده است نه تجاری و حالا این اختلاف نظر باید در شهرداری منطقه و بنیاد مستضعفان رفع شود.

گلپایگانی در خصوص ساخت ساختمان شماره ۲ بیمارستان امام خمینی(ره) نیز گفت: این ساختمان پروانه ساخت ندارد و در سنوات گذشته کار خود را انجام داده و ما را در یک عمل انجام شده قرار داده است و با اینکه مکاتبات زیادی با مدیریت بیمارستان و وزارت بهداشت داشتیم اما هنوز اتفاقی نیفتاده و این مشکلی است که ما با ساختمان های دولتی داریم چرا که خود را ملزم به دریافت پروانه نمی کنند.

گلپگایگانی درپاسخ به پرسشی درباره وضعیت گود برج میلاد و پر کردن این گود که مجاور برج قرار دارد، گفت: شهرداری تهران از جنبه حقوقی با مالک قرارداد بست و مراحل نهایی تحویل گود در حال سپری شدن است.

وی ادامه داد: قرار بود زمین و پروانه آورده شهرداری باشد و بنیاد تعاون ناجا(مالک) به عنوان سازنده کار را شروع کنداما بنیاد به مشکل برخورد و کل ساخت و سازهای بنیاد ناجا تعطیل شد.

به گفته معاون شهردار تهران، همزمان با پیگیری‌های حقوقی و فنی طرح تفصیلی برای کل محدوده برج میلاد، ‌ دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان میلاد به محدود ۱۲۰ هکتار نوشته شد و رویکرد مواجه با برج میلاد و فضاهای پیرامونی تغییر کرد و نگاه دیگری بر مبنای بازرگانی مبتنی بر فرهنگ تدوین شد.

وی خاطرنشان کرد: گود را باید تحویل بگیریم و به محض تحویل گرفتن گود آن اقدامات اجرایی را عملیاتی خواهیم کرد. گلپایگانی درباره مساحت تخلف دستگاه‌های حقوقی گفت:  مساحت تخلف اشخاص حقوقی در تهران حدود ۲ میلیون مترمربع است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46894
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن