بانک-بیمه-بورس

تسهیل در روند واردات و صادرات با الکترونیکی شدن فرایند گمرک

به گزارش تفاهم به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک با حضور در استدیوی شبکه ایران کالا و در گفت و گو با تحریریه اقتصاد در بیان عملکرد گمرک در یک سال گذشته گفت: یکی از دستاوردهای سازمان گمرک کنارگذاشتن فرایند کاغذ و حرکت به سمت الکترونیکی شدن است.

وی ادامه داد: این کارچند فایده مهم داشته که از آن جمله می توان به سرعت بخشیدن به عملکرد جلوگیری از جعل مجوزه ها اشاره کرد ضمن آنکه در فرایند الکترونیکی شدن ‏‏ واردات که قبلا 24 روزه بوده الان به 4 روز کاهش پیدا کرده همچنین ثبت صادرات 7 روزه بوده که بعد از فرایند الکترونیکی شدن به 1 روز رسیده است.

سخنگوی گمرک یکی دیگر از مزایای الکترونیکی شدن گمرک را تسهیل در ارتباط بین صادر کننده ها ‎. سامانه مجوزها و پاسخ به مشکلات ، سوالات واردات و صادرات دانست و تاکید کرد:  در همین راستا شناسایی 213 شرکت ، هوشمند سازی پلمپ ها در روند کمرگ ، طراحی هوشمند و الکرونیکی پلمپ ، باعث شده بارها باهم چک شود در کمترین زمان بدون اسیب به تجار انجام گیرد.

لطیفی گفت: ما نسبت به گذشته باتوجه به تحریم ها راحت تر توانسته ایم صادرات و واردات انجام دهیم ما امسال  35.5 میلیارد دلار ارزش مالی و 115 میلیون تن صادرات و 28 میلیون تن واردات داشتیم که این ارقام نسبت به سال گذشته 20 ملیون تن رشد را نشان می دهد. این در حالی است که نظام سلطه می خواهد که ما هیچ صادرات وارداتی نداسته باشیم.

سخنگوی گمرک موضوع ذرت های آلوده در گمرک را ناشی از جنگ روانی دانست و افزود: به عقیده من نگاه امنیتی به شیرهای آلوده ، بیسکویت های الوده ، ذرتهای الود وجود دارد زیرا این ذرت ها دامی بوده و به یک آفریقایی مرجوع شده است

 

شما مخاطبان محترم می توانید مشروح صحبت های سخنگوی گمرک را در فایل ویدئویی پیوست برنامه مشاهده کنید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=13703

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن