صنعت-معدن-تجارت

تراتزیت خارجی 4ماهه با رشد 31درصدی به 5میلیون تن رسید

🔺سخنگوی گمرک گفت : کالاهای عبوری خارجی از مسیر کشورمان طی چهار ماه نخست امسال، به چهار میلیون و 921هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه 31درصد افزایش داشته است.

🔹به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین : سید روح اله لطیفی،سخنگوی گمرک اظهار داشت :از ابتدای امسال تا پایان تیرماه شاهد تداوم رشد تراتزیت خارجی از مسیر ایران بودیم.

🔸وی افزود: گمرک منطقه ویژه شهید رجایی در استان هرمزگان، با پذیرش ورود یک میلیون و 727 هزار تن کالای عبوری خارجی و رشد 44.5درصدی نسبت به مدت مشابه در جایگاه نخست قرار گرفته است و گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه با پذیرش ورود 582هزار تنی کالای خارجی برای عبور از کشورمان و رشد 141درصدی و گمرک باشماق در استان کردستان با ورود 448هزار تن کالای ترانزیتی و کاهش 30درصدی نسبت به 4ماه نخست سال قبل در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

🔹لطیفی در خصوص رتبه های چهارم تا هفتم ورود کالای ترانزیتی خارجی توضیح داد: گمرک بازرگان در استان آذربایجان غربی با پذیرش 410هزار تن کالای ترانزیتی عبوری از ایران و رشد 9درصدی ،گمرک سرخس در استان خراسان رضوی با پذیرش 332هزار تن و کاهش 40درصدی،گمرک بیله سوار در استان اردبیل با پذیرش 245هزار تنی و رشد 88درصدی،گمرک جلفا در استان آذربایجان شرقی با پذیرش 217هزار تنی و رشد 61درصدی در رتبه های چهارم تا هفتم پذیرش کالاهای عبوری خارجی از مسیر ایران در چهار ماه نخست امسال قرار دارند.

🔸وی افزود: گمرک لطف آباد در استان خراسان رضوی با ورود و پذیرش 150هزار تن کالای ترانزیتی و رشد 115درصدی،گمرک بندر لنگه با پذیرش 137هزار تن کالای ترانزیتی و رشد 124درصدی و گمرک میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان با پذیرش و ورود 107هزار تن کالای ترانزیتی خارجی برای عبور از کشورمان و رشد 174درصدی نسبت به مدت مشابه، در جایگاه هشتم تا دهم ورود کالاهای خارجی عبوری از ایران قرار دارند.

🔹لطیفی در پایان ابراز امیدواری کرد : همانطور که در سال 1400شاهد رشد 68درصدی تراتزیت خارجی در کشورمان بودیم و این مسیر رشد در چهار ماهه امسال نیز با افزایش 31درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده، سال 1401 حدنصاب تراتزیت خارجی در تاریخ کشورمان جابجا شود.

🔻گفتنی است بالاترین میزان جابجایی کالای ترانزیتی کشورمان مربوط به سال 93 بوده که 13میلیون و 200هرار تن کالای خارجی از مسیر ایران عبور کرده و سیاست اعلامی و برنامه ریزی دولت سیزدهم نیز رسیدن به تراتزیت 20میلیون تنی در سال جاری است .

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=86226
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن