خراسان جنوبی

تدوین شناسنامه پدافند غیر عامل مراکز خطرزای خراسان جنوبی

تفاهم آنلاین -خراسان جنوبی-رضا بهنام : معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شناسنامه پدافند غیر عامل مراکز خطرزا برای استان خراسان جنوبی درحال تهیه و تدوین می شود.
امیر سرتیپ دوم ستاد علی ملک با اعلام این خبر در جريان بازدید از زیرساخت های اقتصادی و صنعتی خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: تدوین طرح پدافندی هر واحد برای سایر استان‌ها نیز در حال انجام است.
وی تصریح کرد: شناسایی مراکز خطر زا کمک می‌کند تا حفاظت از زیر ساخت‌ها و مقابله با شرایط اضطراری از سطح راهبری به اجرایی برسد.
معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه تهدیدات همواره پویا و متغیر همراه با مخاطرات جدید است، اظهار داشت: دستور العمل‌های پدافند غیر عامل باید متناسب با تهدیدها به صورت سالانه و حتی ماهانه به روزسانی شود.
امیر ملک متذکر شد: مراکز خطرزا و واحدهای تولیدی مواد شیمیایی باید مجهز به سیستم‌های پدافندی برای مواقع حساس و بحرانی باشند.
وی از تصویب قانون سازمان پدافند غیر عامل در مجلس شورای اسلامی طی سال جاری خبر داد و افزود: طبق این مصوبه به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که ضمانت اجرایی قانونی برای توسعه اقدامات پدافند غیر عامل در زیرساخت‌های حیاتی کشور لازم است.
معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطر نشان کرد: با اجرای قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، کارگروه پدافند غیر عامل کشور هم به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد می‌شود.
امیر ملک تصريح کرد: این کارگروه بالاترین مرجع تصمیم گیری در زمینه پدافند غیرعامل است که همه دستگاه‌ های لشکری، دولتی و عمومی غیردولتی باید تصمیم‌های آن را اجرا کنند.
در این بازدید خزاعی نژاد مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری نیز از تهیه شناسنامه شیمیایی واحدهای صنعتی استان خبر داد و اعلام کرد: قرارگاه پدافند شیمیایی با هدف شناسایی و احصای تهدیدات شیمیایی استان راه اندازی شده است.
شایان ذکر است؛ با حضور امیرملک معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور، ضمن بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، تفاهم نامه اجرای برنامه های پدافندغیرعامل در شهرک صنعتی بیرجند بین سازمان پدافند غیر عامل کشور، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و اداره کل پدافندغیرعامل استانداری به امضا رسید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98850
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن