کارآفرینی

تدوین سند توسعه مشاغل خانگی استان‌های کشور توسط جهاد دانشگاهی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی از تدوین سند توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی هر استان توسط جهاد دانشگاهی تا پایان آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمدصادق بیجندی در آئین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان محلات که به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، با بیان اینکه این طرح، مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور است، افزود: یکی از مصوبات این ستاد، طرح اشتغال فراگیر و یکی از بخش‌های اشتغال فراگیر توسعه مشاغل خرد و کوچک و خانگی است.

در دورانی که کشور تحت ظالمانه‌ترین و سخت‌ترین تحریم‌هاست، این مشاغل می توانند در سال جهش تولید بهترین ابزار برای تحقق اهداف کشور در حوزه توسعه اشتغال باشند.

وی گفت: بر این اساس وزارت تعاون به عنوان کارفرمای اصلی این حوزه، الگویی را در دبیرخانه ملی مشاغل خانگی تصویب کرد که الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی نام گرفت و از سال 96 در 9 استان کشور پایلوت شد و بعد از دو سال که برای 20 هزار نفر اجرایی شد، نتایج بسیار ارزشمندی داشت، نتایج توسط جهاد دانشگاهی به وزارت تعاون تحویل شد و پس از آن تصمیم بر این شد که این طرح به تمام استان‌های کشور با ظرفیت 54 هزار و 300 نفر تعمیم داده شود و از شهریور امسال بخش عملیاتی و ورود میدانی در تمام استان‌ها آغاز شد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی افزود: از ابتدای سال جاری، علی‌رغم شرایط کرونایی، فاز مطالعاتی و یافتن مزیت‌های استان‌ها انجام شد و امید است تا پایان آبان‌ماه کتابچه یا سند توسعه مشاغل خرد و کوچک و خانگی هر استان توسط جهاد دانشگاهی استان‌ها نهایی و تحویل مدیران کل تعاون استان‌ها شود و در صورت تایید آن‌ها به ستاد ارسال می‌شود تا ستاد آن را در قالب کتابچه‌های ملی تحویل وزارت تعاون ‌دهد.

بیجندی گفت: آنچه در این طرح به صورت ویژه دیده شده است این است که در قالب این طرح سایر طرح‌های مشابه را آسیب‌شناسی کرده‌ایم و نقاط قوت و ضعف آن‌ها مشخص شده است، ضمن اینکه مطالعه تطبیقی خوبی هم با 9 کشور که چنین طرحی را اجرا کرده‌اند، انجام داده‌ایم و بحث بومی‌سازی نتایج حاصل شده بر اساس این مطالعات انجام شد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده مشاغل خرد، کوچک و خانگی، فروش محصولات است، بر این اساس در این طرح از سمت بازار حرکت را آغاز کرده‌ایم و به سمت تولید پیش می‌رویم، به این معنا که در جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح، مزیت‌ها و ویژگی‌های بازار شناسایی می‌شود، مخاطبان توان‌سنجی می‌شوند و آموزش‌های لازم و مشاوره‌های تخصصی و عمومی با نظارت ادارات کل تعاون دریافت می‌کنند تا در نهایت، اهداف مشخص شده به خوبی عملیاتی شود.

گفتنی است که دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی محلات، شهرستان‌های محلات، دلیجان و خمین را پوشش می‌دهد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53529
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن