اجتماعی

تدابیر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای کاهش آلایندگی اتوبوس‌ها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تدابیر این شرکت برای کاهش آلایندگی اتوبوس‌های تهران در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمود ترفع با بیان اینکه معمولاً با ورود به فصل پاییز به دلیل افزایش ترددهای درون‌شهری و وقوع پدیده این ورژن، آلودگی هوای تهران تشدید می‌شود، افزود: سهم اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق هوای تهران ۵ درصد و در تولید آلاینده‌های گازی تنها نیم درصد است.

وی در مورد وضعیت لاستیک اتوبوس‌های شرکت واحد با توجه به آغاز فصل بارندگی گفت: لاستیک مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی به اندازه کافی خریداری شده و از این بابت آمادگی کامل داریم.

ترفع در خصوص وضعیت ضد عفونی کردن اتوبوس‌های شرکت واحد در مقایسه با گذشته نیز تاکید کرد: با توجه به ورود ۵۴ دستگاه مه پاش سرد موسوم به فوگر، عملیات ضد عفونی کردن ناوگان هم در بخش خصوصی و اتوبوس‌های تک‌کابین و هم در خطوط بی آر تی و اتوبوس‌های دو کابین به مراتب بهتر از گذشته انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه با وجود سهم پایین اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید آلاینده‌های هوای تهران به ویژه آلاینده‌های گازی، تمام تلاشمان را می‌کنیم که همین سهم اندک را نیز به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم، اظهار کرد: واقعیت این است که بیش از ۶۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده شده و باید از رده خارج شود اما به دلیل محدودیت‌هایی که با آنها روبه‌رو هستیم، چاره‌ای جز استفاده حداکثری از ناوگان موجود نداریم.

ترفع با اعلام اینکه به دلیل فرسودگی ناوگان، بازسازی و بهسازی اتوبوس‌های فرسوده موجود را در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده هستند که بالطبع، آلودگی آنها از اتوبوس‌هایی که هنوز به سن فرسودگی نرسیده‌اند، به مراتب بیشتر است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47176
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن