مناطق آزاد-گردشگری

تحقق 211 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق‌ آزاد کشور گفت: ارزش سرمایه گذاری خارجی محقق شده در مناطق آزاد در سال گذشته به ۲۱۱ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ابتدای روی کارآمدن دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ که ۲۷ میلیون دلار بوده،  ۷.۸۱ برابر افزایش دارد.  

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی بانک افزود: این سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۳ (۱۱۳ میلیون دلار)، در سال ۱۳۹۴ (۲۴۹ میلیون دلار) سال ۱۳۹۵ ( ۳۴۹میلیون دلار)،  سال ۱۳۹۶ (۴۴۸ میلیون دلار) ۱۳۹۷ (۳۰۷ میلیون دلار) در سال ۱۳۹۸ به (۲۱۱ میلیون دلار) رسید و در پنج ماهه ۱۳۹۹ نیز با روند خوبی سپری می شود.

وی همچنین با اشاره به جذب سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد کشور اعلام کرد: جذب سرمایه گذاری داخلی نیز با افزایش ۳.۹۷ برابری(۳۹۷درصد) روبرو شده و در سال گذشته به ۱۰۷میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال رسید که در مقایسه با ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این مقدار یاد شده افزایش داشته است.

بانک ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری داخلی در سال ۱۳۹۲ آغاز دولت تدبیر و امید ۲۷ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال، ۱۳۹۳، ۵۸ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال سال ۱۳۹۴ برابر ۴۰ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال، سال ۱۳۹۵ مقدار ۵۸ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال، سال ۱۳۹۶  مقدار ۵۰ میلیارد و ۱۵ میلیون ریال، سال ۱۳۹۷ برابر ۶۸ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال و در سال ۱۳۹۸ به ۱۰۷ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال رسیده است که امسال نیز با وجود کرونا شرایط خوبی در پنج ماهه ۱۳۹۹ داریم.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور همچنین با اشاره به اینکه نقش مناطق آزاد در پیشگیری و مبارزه با کرونا بسیار موثر بوده است، گفت: ۶ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۳۶۷ تن الکل، ژل، وایتکس و آب ژاول از از اول اسفند سال گذشته تا پایان مرداد ماه ۱۳۹۹ در مناطق آزاد تولید شده و ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۷۹ تن نیز از همین مواد از طریق مناطق آزاد وارد کشور شده است.

بانک ادامه داد: مناطق آزاد در این زمان ۱۰ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۰۰ عدد دستکش، لباس بیمارستانی و ماسک تولید کرده و ۳۲ میلیون ۶۰۳هزار و ۸۰۰ عدد از همین نوع محصولات وارد کشور کرده که در سلامت مردم کشور بسیار مفید بوده است.

وی گفت: مناطق آزاد ارس، کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی و ماکو در تولید، صادرات و واردات کالاهای کرونایی به ایران نقش ایفا کردند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42714
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن