انرژی

تحقق ۱۰۰ درصدی تولید محصولات گازی در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی موفق به تولید گاز شیرین و سایر محصولات مطابق با برنامه و ظرفیت در نظر گرفته شده برای این پالایشگاه شده‌اند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، حسین باغبان،مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان اینکه میزان قابلیت اطمینان فازهای ۲ و ۳ در سال جاری معادل ۹۹.۴ درصد بصورت تجمعی محاسبه شده است، اظهار کرد: از سایر شاخص‌ ها بصورت تجمعی و بدون عوامل خارجی می‌ توان به شاخص عملکرد تولید گاز اشاره کرد.

وی ادامه داد: این شاخص در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی ۱۰۰ درصد بوده همچنین شاخص تحقق تولید میعانات گازی پالایشگاه دوم نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده و این پالایشگاه موفق به تحقق شاخص تولید گوگرد به میزان ۱۰۰ درصد نیز شده است.

وی در ادامه در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات مهم این پالایشگاه در حوزه افزایش تولید عنوان کرد: انجام اسید شویی و تعمیرات مربوط به دستگاه‌ های آب شیرین‌کن و مرتفع کردن تنگنای کمبود آب، انجام تعمیرات و MR مربوط به کمپرسورهای هوا ۱۲۳-K-۱۰۱A/B و رفع تنگنای مربوط به هوا و نصب و راه‌ اندازی مبدل‌ های آمین ساخت داخل و افزایش ظرفیت آنها از جمله اقدامات در این راستا است.

وی با بیان اینکه در سال جاری افزایش تولید به میزان سه تن بر ساعت در تمامی واحد های شیرین‌سازی صورت گرفته است؛ گفت: پایش و کاهش آنتی فوم مصرفی و به‌روزرسانی سیستم کنترل کمپرسور پروپان ردیف چهارم و چند اقدام دیگر در راستای افزایش و پایداری تولید فازهای ۲ و ۳ انجام شده که تأثیر مثبتی در شرایط پالایشگاه دوم داشته است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58241
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن