مناطق آزاد-گردشگری

تجربه بهار دل‌انگیز در آستارا: طبیعت‌گردی، تفریحات و خوراکی‌های لذیذ

تقریبا تمامی شهرهای شمالی کشور ازجمله آستارا، در فصل بهار طبیعتی بی‌نظیر دارند و گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی هستند. این قابلیت وجود دارد که با رزرو هتل آستارا و آغاز مسافرت، خاطراتی هیجان‌انگیز را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. باتوجه‌به کوتاه بودن مدت سفر، بهتر است تا برای این‌که استفاده بیشتری از این زمان داشته باشید، قبل از آغاز مسافرت با جاذبه‌های طبیعی، تفریحات و خوراکی‌های آستارا آشنا شوید.

معرفی آستارا

آستارا یکی از شهرهای گیلان است که در شمالی‌ترین نقطه این استان قرار دارد. این شهر از مناطق مرزی ایران نیز به‌حساب آمده و از شمال، با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد؛ همین امر سبب شده است تا تجارت زیادی از طریق مرزهای آستارا صورت بگیرند و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرها از لحاظ اقتصادی شناخته شود.

از لحاظ جغرافیایی، آستارا در منطقه تالش قرار می‌گیرد. منطقه تالش از نظر جاذبه‌های طبیعی یکی از خاص‌ترین مناطق ایران است و سالانه طبیعت‌گردان زیادی به این ناحیه سفر می‌کنند. علاوه‌براین، تاریخ طولانی این منطقه و ذوق‌وهنر مردمان تالش، سبب شده است تا آستارا از لحاظ تنوع غذایی یکی از شهرهای مطرح کشور باشد. اگر شما نیز قصد دارید تا به آستارا سفر کنید، این امکان وجود دارد که با تهیه بلیط قطار، به یکی از شهرهای رشت سفر کرده و با استفاده از اتوبوس یا تاکسی‌های شخصی به آستارا بروید.

جاذبه‌ها طبیعی آستارا

از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی که در آستارا قرار گرفته‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آبشار لاتون

آبشار لاتون در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا واقع شده و با داشتن ۱۰۵ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین آبشار ایران محسوب می‌شود. نکته‌ای که دررابطه با آبشار لاتون وجود دارد، این است که دسترسی با وسایل نقلیه به این آبشار ممکن نبوده و به‌ حدود چهار ساعت کوهنوردی نیاز است.

تالاب استیل

یکی دیگر از زیباتری جاذبه‌های طبیعی آستارا، تالاب استیل است. این تالاب با مرکز شهر آستارا حدود ۷ کیلومتر فاصله داشته و درکنار جاده تالش – آستارا قرار دارد. به‌غیر از چشم‌اندازهای بسیار زیبا و پوشش گیاهی خاص، تالاب استیل از پرندگان مهاجر زیادی نیز میزبانی می‌کند و از لحاظ جانورشناسی اهمیت بالایی دارد.

گردنه حیران

گردنه حیران دراصل منطقه‌ای ییلاقی است که از سه روستای مختلف تشکیل شده است. هنگامی که واژه «حیران» را به‌صورت ریشه‌ای بررسی کنید، متوجه خواهید شد که این واژه به‌معنای «ابر و مه» بوده و دلیل نام‌گذاری این منطقه نیز به‌خاطر ابر و مه‌های فراوانی هستند که در حوالی آن قرار دارند. ارتفاع زیاد و قرارگیری ابرها در اطراف ییلاق، سبب می‌شوند تا چشم‌اندازها و مناظر بی‌نظیری به‌وجود آیند. شما نیز می‌توانید با رزرو هتل آستارا، نه‌تنها از گردنه حیران، بلکه از سایر جاذبه‌های طبیعی آستارا نیز دیدن کنید.

تفریحات محبوب در آستارا

به‌خاطر گردشگران زیادی که به آستارا سفر می‌کنند، این شهر از خدمات تفریحی خوبی نیز برخوردار است. معمولا این خدمات دائما دستخوش تغییر می‌شوند، اما به‌طورکلی می‌توان گفت که در حوالی تمامی مکان‌های گردشگری آستارا، خدمات تفریحی مختلفی در نظر گرفته شده‌اند. برا مثال، در حوالی گردنه حیران یک پیست کارتینگ ساخته شده است و گردشگران می‌توانند از هیجان بی‌نظیر ماشین‌های حرفه‌ای این پیست لذت ببرند. علاوه‌براین، یک خط تله‌کابین نیز در این منطقه وجود دارد که بسیار محبوب بوده و مسافران زیادی علاقه‌مند هستند تا در کابین‌های این خط نشسته و حین گذر کردن از گردنه، از تماشای مناظر اطراف نیز لذت ببرند.

به‌طورکلی آستارا به‌خاطر داشتن اقتصادی قدرتمند، خدمات تفریحی فراوانی نیز دارد. شما نیز می‌توانید با خرید بلیط قطار و سفر به این شهر، چند روز را به تفریح گذرانده و سفری به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

لذیذترین خوراکی‌های آستارا

همان‌طورکه قبل‌تر نیز گفته شد، مردم آستارا بسیار خوش‌ذوق هستند و تنوع غذایی این شهر بسیار بالا است. لذیذترین غذاهایی که می‌توانید در آستارا میل کنید عبارت‌اند از:

لَوَنگی

لونگی نوعی مرغ شکم‌پر است که با دستور پختی خاص آماده می‌شود؛ البته بعضی از مردم آستارا به‌جای مرغ، از اردک نیز برای پخت این غذا استفاده می‌کنند. از موادی که در طبخ این غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به رب آلوچه، پیاز، گردو، گوجه فرنگی، آبغوره و… اشاره کرد.

چیغیرتما

یکی دیگر از لذیذترین غذاهای آستارا، چیغیرتما است. چیغیرتما معمولا برای شام سرو شده و دستور پخت آن نیز بدین صورت است که گوشت مرغ محلی همراه با مقداری افزودنی سرخ شده و در آخر با تخم مرغ ترکیب می‌شود؛ چیغیرتما را می‌توان نوعی املت دانست که مختص به مردم آستارا است.

بورانی پلو

یکی از غذاهایی که پس از تهیه بلیط قطار و سفر به آستارا به‌هیچ‌عنوان نباید آن را از دست بدهید، بورانی پلو است. برای پخت بورانی پلو، از برنج، خلال کدو (بورانی)، شیر، کره، شکر و… استفاده می‌شود و معمولا درکنار آن یکی از ماهی‌های محلی مانند ماهی سفید یا ماهی دودی نیز سرو می‌شود.

بهترین روش سفر به آستارا

امروزه، راه‌های زیادی برای سفر به آستارا وجود دارند و گردشگران می‌توانند باتوجه‌به انتظارات خود، هرکدام از این راه‌ها را انتخاب کنند؛ اما اگر بخواهیم یکی از روش‌های سفر به آستارا را به‌عنوان بهترین روش معرفی کنیم، قطعا خرید بلیط قطار و سفر از طریق خطوط ریلی را معرفی خواهیم کرد.

یکی از مهم‌ترین نکات مرتبط با سفر ریلی به آستارا، این است که این شهر ایستگاه قطار نداشته و گردشگران باید بلیط خود را برای یکی از شهرهای رشت خریداری کنند؛ سپس، به‌وسیله تاکسی و اتوبوس‌هایی که برای آستارا در نظر گرفته شده‌اند، به این شهر بروند. رشت تا آستارا حدود ۳ ساعت و اردبیل تا آستارا، حدود ۱ ساعت فاصله دارد.

تهیه بلیط، رزرو هتل و آغاز مسافرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن

اگر شما نیز می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بلیط مورد نظرتان را تهیه کرده و با رزرو هتل آستارا، سفری شیرین را برای خود رقم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم تا بدون معطلی به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و تمامی ملزومات مسافرت‌تان را از طریق این مجموعه تهیه کنید. فلای تودی یکی از باسابقه‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور است که امروزه نه‌تنها قابلیت رزرو هتل، بلکه قابلیت خرید بلیط قطار و هواپیما، تهیه بیمه مسافرتی، درخواست اخذ ویزا و… را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102813

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن