بانک-بیمه-بورس

تجارت‌نو در سود‌دهی عملیات بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری سرآمد است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:  همانطور که در گزارش شرکت بیمه تجارت‌نو دیدیم این شرکت از فرصت سرمایه‌گذاری خوب استفاده کرده و به سوددهی مطلوبی هم دست یافته است.

 

به گزارش تفاهم آنلاین، استان خوزستان خطه‌ای در جنوب‌ غرب ایران که بر کرانه خلیج فارس جای گرفته به قطب تولید نفت و گاز کشور شهره است. این استان ۱۰ تا ۱۳ بهمن در گرماگرم استقبال از دهه فجر، میزبان رئیس کل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه گران و مدیران عامل صنعت بیمه بود تا از نزدیک داشته ها و نداشته های بیمه‌ای این استان رصد شود.در این نمایش حضور بیمه تجارت‌نو درکنار برگزاری جلسات متعدد و میزبانی نشست هم‌اندیشی شبکه فروش استان خوزستان، ساختمان جدید شعبه مرکزی را به عنوان محور برنامه‌های خود افتتاح کرد. افتتاحیه با شکوهی که عصر۱۱ بهمن، با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، دبیر کل سندیکای بیمه گران و مدیران عامل صنعت بیمه رقم خورد و بار دیگر توانایی این شرکت جوان به رخ کشیده شد.

در آغاز مراسم نیما نوراللهی مدیرعامل بیمه تجارت‌نو، پس از عرض خیر مقدم و تبریک ایام پر شور و خاطره دهه فجر، به بیان شرحی از دستاوردهای شرکت پرداخت. وی در ارائه گزارش عملکرد به آمار و ارقام قابل توجهی نسبت به فعالیت‌های بیمه‌ای و سرمایه گذاری‌ها اشاره داشت که موجب تحسین رئیس کل بیمه مرکزی و سایرین شد.

بیمه تجارت‌نو الگوی شرکت‌های جوان

رئیس کل بیمه مرکزی در آیین این افتتاحیه اظهار کرد:  با راه اندازی شرکت‌های جدید بیمه‌ای، رقابت در صنعت بیمه بیشتر خواهد شد زیرا که شرکت‌های جدید در تلاش خواهند بود تا به رشد بیمه تجارت‌نو دست یابند. همانطور که در گزارش شرکت بیمه تجارت‌نو دیدیم این شرکت از فرصت سرمایه‌گذاری خوب استفاده کرده و به سوددهی مطلوبی هم دست یافته است.

در این گزارش دو خصلت مهم وجود داشت که یکی سودآوری بالاتر از میانگین صنعت بیمه بود. به طور معمول در بخش بیمه‌گری در سطح جهان، مثبت ۵ درصد سودآوری وجود دارد هرچند که شرکت‌هایی وجود دارند که منهای ۵ درصد زیان می‌دهند.

غلامرضاسلیمانی، ویژگی دیگر بیمه تجارت‌نو را بهره‌گیری از زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه دانسته و توضیح داد: بیمه تجارت‌نو با انتقال به موقع منابع مالی خود به بازار سرمایه، سود دهی مطلوبی را برای سهامداران خود رقم زد.

رئیس کل بیمه مرکزی، افزود: در حال حاضر شرکت‌های خدماتی، استارت‌آپی و دانش بنیان‌ سودشان ازخدمات نیست بلکه سعی می‌کنند با برند سازی ارزش دارایی را بالا ‌برند. بیمه تجارت‌نو در این سال‌ها به خوبی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کرده و به سوددهی‌ مطلوبی هم دست یافته است.

وی همچنین به پتانسیل بالای شرکت بیمه تجارت‌نو در بهره‌گیری از نیروهای جوان وحرفه ای اشاره کرده و گفت: موفقیت مدیرانی که از افراد جوان در شرکت‌های خود بهره می‌گیرند، تضمین شده بوده و درحال حاضر هم جوانگرایی در صنعت بیمه یک ارزش است.

رئیس کل بیمه مرکزی، با اطمینان از اینکه فضا را برای جذب نمایندگی‌های بیشتر شرکت بیمه تجارت‌نو، بازتر خواهدکرد گفت: انتظار می‌رود بیمه تجارت‌نو حداقل ۶۰۰ نماینده داشته باشد تا با بازتر شدن فضای کسب وکار، بیمه تجارت‌نو  بتواند بیشتر به پرواز درآید.

سلیمانی، در خصوص درخشش بیمه تجارت‌نو به ذکر خاطره ای، بسنده کرد که چهار سال قبل، زمانی که در سرمایه گذاری غدیر مدیرعامل بوده نسبت به سرمایه گذاری شرکت فرعی غدیر در ایجاد یک شرکت بیمه‌ای(تجارت‌نو) تردید داشته اما اکنون، با گذشت ۴ سال از موفقیت های تجارت‌نو، از تصمیمی که آن زمان اتخاذ شده، سرافراز است.

وی خطاب به مدیران عامل حاضر در مراسم گفت: بهترین محصول تاثیرگذار در رشد صنعت بیمه، بیمه نامه زندگی است زیرا تعهدات این نوع بیمه نامه ۱۰ تا ۱۵ ساله بوده و منابع مالی آن را می‌توان در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کرد.

تبلور اخلاق مداری در صنعت بیمه

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شعبه مرکزی بیمه تجارت‌نو در استان خوزستان، با تاکید بر اخلاق مداری حضور تعداد زیادی از مدیران عامل صنعت بیمه در این مراسم را بزرگترین نشانه اخلاق دانست.

سیدمحمد کریمی به دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سازمان پزشک قانونی، اورژانس و راهور اشاره کرده و گفت: با کمک و مساعدت این سازمان ها به خصوص در استان خوزستان که خسارت‌های آن بالا است می توان خسارت ها را کاهش د اد و آرامش را به مردم ارزانی کرد.

وی، با نگاه به کارنامه بیمه تجارت‌نو این شرکت را نهال درحال تنومند شدن توصیف کرده و افزود: آرزومندیم که شرکت بیمه تجارت‌نو از شرکت های پیشرو در صنعت بیمه باشد و با روند پیشرفت خود به ضریب نفوذ بیمه و فرهنگ بیمه در کشور کمک کند.

به اعتقاد کریمی، بهبود وضعیت ضریب نفوذ بیمه دراستان خوزستان نیازمند اصلاح ساختار نظام بیمه‌گری است که این بخش اختیاری بوده و می‌توان آمارهای پرتفوی استان که در مرکز و تهران صادر می‌شود را به حساب استان آورده و تلاش کرد که با توسعه فرهنگ بیمه در خوزستان و کسب بازارهای خرد مردم بتوانند از خدمات بیمه بهره مند شده و در نتیجه شاخص صنعت و کشور هم بالاتر رود.

ارقام درخشان کارنامه تجارت‌نو

در این مراسم مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو، به رشد حق بیمه تولیدی شرکت متبوع خود اشاره کرده و گفت: حق بیمه تولیدی بیمه تجارت نو در سال ۹۵ رقمی در حدود ۴۳ میلیارد تومان بود در حالی که  امروز به بیش از هزار میلیارد تومان رسیده است.

نیما نوراللهی، در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شعبه مرکزی بیمه تجارت‌نو در استان خوزستان، بیان کرد: براساس صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال‌جاری درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری‌های بیمه تجارت‌نو بالغ بر ۲۴۲ میلیارد تومان است و سود فعالیت‌های بیمه‌ای هم به رقم ۵۲ میلیارد تومان رسیده که نزدیک به ۳۲ درصد کل سود شرکت را تشکیل می‌دهد.

بیمه تجارت نو در سال ۹۸ حادثه سیل را از سر گذراند، دو میلیون واحد مسکونی در کل کشور تحت پوشش بیمه آتش سوزی شرکت بیمه تجارت‌نو بود که در این رابطه با تشکیل نزدیک به ۶۰ هزار پرونده ۸۰ میلیارد تومان خسارت در این بخش پرداخت شد.

اما به گفته مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو، با وجود حوادث گوناگون در سال‌های اخیر سود این شرکت‌ بیمه‌ای کاهش نیافته و سود خالص این شرکت درسال ۹۸ رقمی در حدود ۱۳۷ میلیارد تومان بوده و در ۹ ماهه امسال هم به ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

نوراللهی، درخصوص رشد  EPS شرکت بیمه تجارت‌نو، عنوان کرد: سال گذشته EPS حدود ۸۷ تومان بوده که این رقم در ۶ ماهه نخست سال‌جاری به ۱۶۸ تومان رسید که امیدواریم تا پایان سال  به ۲۰۰ تومان به ازای هرسهم برسد.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو، به درصد بالای نیروهای متخصص و تحصیل کرده این شرکت بیمه‌ای اشاره کرده و ادامه داد: شرکت بیمه تجارت‌نو درتمام  استان‌های کشور به غیر از استان سیستان و بلوچستان شعبه دارد و درحال پیگیری افتتاح شعبه در این استان هم هست. ضمن اینکه شعبه اهواز محدود بود حال با توجه به افزایش پرتفوی شرکت در این بخش و حضور بیمه‌گذارانی چون دانشگاه شهید چمران اهواز، شهرداری اهواز و فولاد خوزستان و سایر بیمه گذاران این شعبه افتتاح می‌شود.

نوراللهی با بیان اینکه “در حال حاضر شبکه فروش شرکت بیمه تجارت‌نو نزدیک به ۷۷۶ نفر در کل کشور است” گفت: قصد داریم این تعداد را به ۱۵۰۰ نفر برسانیم و اگر در بخش دیجیتال مارکتینگ نرم افزار شرکت رونمایی شود قطعا تعداد بازاریاب ها به یک باره چندین برابر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو، به مشتریان بزرگ این مجموعه از جمله سازمان بورس، سازمان راهداری، پزشکی قانونی، فولاد خوزستان، شهرداری اهواز، وزارت علوم و دانشکاه تربیت مدرس و ۱۶ دانشگاه کشور اشاره و گفت: بیمه تجارت‌نو با برنامه هایی که به خصوص در بخش تحول دیجیتال دارد رشد را ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62671
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن