اقتصادیکارآفرینی

تبدیل نخاله های ساختمانی به کفپوش خیابانی

 

به گزارش تفاهم؛صدرالدین علی پور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهرنوشت با بیان اینکه پسماندهای ساختمانی و عمرانی از سالها پیش یکی از پسماندهای پردردسر شهری محسوب می شوند، گفت: در شهر تهران روزانه حدود 50 هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی تولید می‌شود که این حجم با رونق ساخت و ساز مسکن در برخی از فصول، افزایش می‌یابد. از این رو، مدیریت ضایعات ساختمانی، یکی از راه های مؤثر در حل معضلات زیست محیطی و اقتصادی مربوط به موضوع پسماند است.

او افزود: سازمان مدیریت پسماند تلاش می کند با برنامه‌ریزی برای ایجاد کارخانه های تبدیل ضایعات و نخاله‌های ساختمانی به محصولاتی همچون شن، بلوک، جدول، نیوجرسی و کف پوش، نه تنها نگرانی‌های محیط‌زیستی در این زمینه را کاهش دهد، بلکه با بازگشت دوباره این محصولات تولیدی به شهر و استفاده مجدد از آن ها، چرخه بازیافت را تکمیل کند.

 علیپور در ادامه با اشاره به اینکه پسماندهای ساختمانی، پس از جمع‌آوری برای تبدیل به ماسه، قلوه سنگ، شن و خاکهای باغچه‌ای به کارخانه منتقل می شوند تا در امور مربوط به باغبانی و زراعی و پرکردن گودال‌ها و آسفالت‌ها استفاده شوند، گفت: پسماندهای ساختمانی و عمرانی که پیش از این یکی از پسماندهای پردردسر شهری محسوب می شدند، از این پس بازیافت و به  محصولاتی همچون بلوک، جدول،  نیوجرسی و کف پوش تبدیل شده و باعث ایجاد درآمد خواهند شد.

این مقام مسئول بازیافت مصالح ساختمانی را عامل مهمی در راستای حفظ منابع دانست و تاکید کرد: طرح کاپ (کاهش پسماند)  به همه بخش های مدیریت پسماند تعلق دارد؛ طرحی که اجرای آن در کنار پیامدهای زیست محیطی و بهداشتی ، به نفع اقتصاد کشور نیز خواهدبود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=15603
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن