اقتصادی

تاکید بر توسعه حمل و نقل جاده ای میان قرقیزستان و ایران

سفیر جمهوری قرقیزستان با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، به منظور بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل جاده ای و موضوعات مرتبط با فعالسازی کریدورهای حمل و نقلی عبوری از دوکشور، در روز دوشنبه 6 بهمن ماه سالجاری در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، دیدار کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین ، در این جلسه عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان ، با ابراز خوشامدگویی به جناب سفیر و همراهان ایشان، به سوابق طولانی و همکاریهای متقابل دو کشور به ویژه در بخش حمل و نقل جاده ای اشاره کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این خصوص اظهار داشت : پتانسیل و ظرفیت های خوبی در زمینه توسعه روابط حمل و نقل جاده ای و ترانزیتی میان دو کشور وجود دارد که امید است با تلاش و همکاریهای بیشتر، از شرایط حال حاضر که به واسطه وجود برخی محدودیت ها درمسیرهای ارتباطی، مشکلاتی برای تردد ناوگان دوکشور ایجاد شده است، با موفقیت و سلامت پشت سر گذاشته و مجدداً شاهد افزایش میزان تردد در حوزه حمل و نقل جاده ای باشیم.
وی همچنین اذعان نمود، همکاری های فیمابین علی رغم محدودیتهای موجود خوشبختانه در چارچوب موافقتنامه حمل و نقل جاده ای فیمابین در وضعیت قابل قبولی قراردارد و از طرق مختلف مانند تغییر یدک و نیمه یدک در مرزهای ترکمنستان و از طریق مسیرهای جایگزین مانند مسیر رو-رو دریای خزر، مسیر آذربایجان، روسیه و قزاقستان کالاهای موردنیاز دوکشور درحال جابه جایی می باشد.
عوض بیک عبدالرزاق اف سفیر جمهوری قرقیزستان در تهران نیز ضمن اشاره به سوابق همکاری دو کشور در حمل و نقل جاده ای و ابراز خرسندی از برگزاری نشستهای متعدد برای حل مسائل و مشکلات ناوگان دوکشور اظهار داشت: با عنایت به پتانسیل موجود در بازارهای منطقه ای و ضرورت تامین اقلام و کالاهای موردنیاز قرقیزستان، خواستار تسهیل ترانزیت از طریق قلمرو جمهوری اسلامی ایران و همکاری بیشتر با ناوگان قرقیزی گردید و ابراز امیدواری کرد با همکاری های فیمابین زمینه توسعه فعالیت شرکتها و ناوگان فعال دوکشور فراهم گردد.
در خاتمه مقرر شد، دوطرف در جهت ارتقای حمل و نقل جاده ای، مشکلات موجود را بررسی و دراسرع وقت راهکارهای مقتضی برای حل و فصل مسائل باقیمانده ارائه نمایند.
شایان ذکر است در نشست یادشده، معاون مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و همچنین کنسول و دستیار سفارت قرقیزستان در تهران حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61603
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن