اقتصادیصنعت-معدن-تجارت

تامین قطعات خطوط تولیدی خودرو سازان با سرعت بیشتری انجام می شود

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل ازخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « میهن صنعت»، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور گفت : تامین برخی از قطعات خودروهای تولیدی به دلیل شرایط  تحریم و کرونا با مشکل مواجه شده که باتلاش و همدلی سازندگان، این مشکل در روزهای آینده برطرف می شود .

آرش محبی نژاددر گفتگو با خبرنگار« میهن صنعت»  افزود : در سایه تلاش و همدلی و با تاکید بر پاسخگوئی به نیاز مشتریان، قطعه سازان آماده همکاری جهت افزایش تولید و تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان به خصوص در بخش خودروهای دارای کسری قطعات هستند.

انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور ادامه داد : قطعه سازان با جدیت دنبال تحقق شعار  جهش تولید، داخلی سازی قطعات و تیراژ تولید هستند.

وی  گفت : تهمیدات اولیه جهت رفع کسری قطعات خطوط تولید خودرو سازان انجام شده است ولی قطعه سازان با چالش کمبود نقدینگی ، قیمت گذاری غلط ، کرونا و تحریم ها دست پنچه نرم می کنند و ضروری است دولت به کمک زنجیره تامین بشتابند.

محبی نژاد با بیان اینکه تبعات تحریم  با خودکفایی  در صنعت قطعه سازی به حداقل رسیده است افزود: کرونا مانند یک غول در تمام دنیا تاثیرات منفی خود را در حوزه های مختلف انسانی  و مادی گذاشت است که صنایع از این امر بی نصیب نبودند به طوری که امکان نقل و انتقال مروادات مالی و لجستیک با مشکلاتی دست به گریبان است .

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان به تاثیر تبعات  این ویروس بر صنایع داخلی اشاره کرد و گفت: فاصله گذاری اجتماعی ، کاهش حضور کارکنان  در شرایط فعلی بر تولید تاثیر گذاشته است.

وی حمایت دولت را خواستار شد و ادامه داد : دولت با تامین منابع مالی مورد نیاز قطعه سازان شرایط مطلوبی را جهت افزایش تولید و تامین قطعات مودر نیاز خودروسازان گام اساسی جهت برون رفت از این مشکلات را فراهم کند.

محبی نژاد به قیمت گذاری دستوری خودرو اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داد که  قیمت گذاری خودرو تاثیر منفی بر بازار خواهد داشت و تنها دلالان سود خواهند برد.

وی تصریح کرد که باید  این اجازه به خودروسازداده شود تا از طریق عرضه محصولات خود در بورس کشف قیمت کنند. همچنین قیمت حاشیه بازار می تواند شرایط بازار را سرو سامان دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=23065
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن