کارآفرینی

بیکاری بیش از 680 هزار شاغل بخش خدمات با شیوع کرونا

بررسی آمارها حاکی از این است که در زمستان سال گذشته ۶۸۱ هزار و ۳۳۸ نفر از شاغلان بخش خدمات بیکار شده‌اند.

به گزارش تفاهم آنلاین، مشاغل بخش خدمات همواره از ثبات و پایداری لازم برخوردار نیستند و در بحران‌هایی همچون کرونا که بیش از یک سال از همه‌گیری آن می گذرد، بسیاری از کسب‌وکارها همچون پاساژها، هتل‌ها، آرایشگاه‌ها، مراکز گردشگری و حمل و نقل که در حوزه خدمات فعال بودند تعطیل یا با رکود مواجه شدند.

برابر آخرین داده‌های مرکز آمار از وضعیت اشتغال در زمستان سال گذشته، ۵۰.۴ درصد اشتغال کشور مربوط به بخش خدمات بود و در مجموع ۱۱ میلیون و ۶۶۶ هزار نفر در این بخش فعالیت می‌کردند.

طبق این آمارها، اشتغال در بخش خدمات در زمستان سال گذشته ۲.۳ درصد نسبت به زمستان ۹۸ با کاهش همراه بوده است و در بازه‌ زمانی مذکور ۶۸۱ هزار و ۳۳۸ نفر در این بخش بیکار شدند.

اگرچه صاحب‌نظران بازار کار بر بی‌ثباتی مشاغل خدماتی تاکید دارند، اما همواره بسیاری از جوانان و زنان به مشاغل خدماتی گرایش دارند و مهم‌ترین علتش این است که این حوزه گنجایش بیشتری برای جذب جوانان و زنان در مقایسه با بخش‌های دیگر اقتصادی دارد و بستری برای حضور بیشتر این افراد در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی است.

گفتنی است که میزان اشتغال در زمستان سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در شرایطی که کشور با بحران شیوع بیماری کرونا مواجه بود، در بخش‌های صنعت و کشاورزی به ترتیب ۲.۱ و ۰.۲ درصد رشد داشته است.

منبع: ایرنا

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67340
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن