بانک-بیمه-بورس

بیمه آسیا در مسیر رشد و شکوفایی

بیمه آسیا از بدو تاسیس تاکنون در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور ، همواره نقش پررنگی داشته و با رعایت اصول بیمه گری و مشتری‌ مداری، توانسته با بهره گیری از دانش فنی ، خدمات مطلوب و شایسته ای به بیمه‌گذاران خود ارائه دهد.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین، بیمه آسیا طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ بیمه ای کشور توانسته نقش خود را در صنعت بیمه کشور به خوبی ایفا کند. و در نتیجه جوانگرایی درسال97 ، مسعود بادین که پیش از این تجربه تصدی پست‌‌های مختلف در سرپرستی‌ها و شعب و از جمله ریاست شورای فنی بیمه‌ آسیا را در کارنامه خود داشت، به جای ابراهیم کاردگرسکان هدایت شرکت بیمه آسیا را به عهده گرفت. شصت و دومین سالگرد تاسیس شرکت بیمه آسیا بهانه ای شد تا کارنامه مسعود بادین در سال ۹۹ را مورد بررسی قراردادیم که ماحصل آنرا در زیر می خوانید:
یک گام به جلو بیمه آسیا در سال1399
نگاهی به عملکرد مسعودبادین مدیرعامل شرکت بیمه آسیا درسال ۹۹ ، نشان از این واقعیت است که این شرکت در مسیر خوبی قرارگرفته و حکایت از افزایش درآمد آن داشته است .
این شرکت در سال گذشته، بیش از 8 هزار و 452 میلیارد تومان حق بیمه تولید نمود که نسبت به سال 1398 بیش از 41 درصد افزایش داشته و 4 هزار و 612 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که نسبت به سال قبل از آن 38 رشد را نشان می دهد . حاصل این فعالیت ، تحقق113 درصدی برنامه تکلیفی و ثبت تراز مثبت 3 هزار و 840 میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال 98 بیش از 44 درصد افزایش داشته است . به عبارت دیگر، یک هزار و 172 میلیارد تومان تراز این شرکت نسبت به سال 98 افزایش یافته است.
بیمه آسیا با سرمایه بالغ بر2400 میلیارد تومان به عنوان یک برند خوشنام در سطح اول صنعت بیمه شناخته می شود و با 2500 میلیارد تومان ذخایر ، باعث تثبیت جایگاه وهمچنین موجب افزایش حضور در بازارهای بزرگ و پذیرش ریسک های بزرگ شده است . بیمه آسیا در سال 99 روزانه بیش از 12.5 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است . این شرکت بیمه ای با تولید نزدیک به 8.4 هزار میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت 4.6 هزار میلیارد تومان خسارت دربین شرکت های خصوصی صنعت بیمه وبا سهم 10 درصدی در حق بیمه تولید و 9.5 درصدی از خسارت پرداخت در رتبه نخست قرار دارد.

بیمه آسیا
بیمه آسیا در مسیر رشد و شکوفایی

بیمه آسیا پیشتاز شرکت‌های خصوصی بیمه کشور
بیمه‌آسیا توانسته ضمن حفظ سهم خود از بازار، پیشتاز شرکت‌های خصوصی بیمه کشور باشد وامید است این روند رو به رشد در سال 1400 بیش از پیش ادامه داشته باشد و سهم بیشتری از بازار بیمه را به خود اختصاص دهد.
مهرتایید بیمه مرکزی و صدور مجوز اتکایی داخل برای بزرگ ترین شرکت بیمه خصوصی کشور در واپسین روزهای سال1399 این فرصت را در اختیار بیمه آسیا قرار داده که دست برتر را در بازار اتکایی بیمه داخل کشور داشته باشد. افزون بر آن، قوام و استحکام مالی بیمه آسیا به ویژه پس از افزایش سرمایه 949 درصدی ، نویدبخش سودآوری پایدار و استمرار موفقیت در خانواده بزرگ بیمه آسیا به شمار می‌آید.
بیمه آسیا دراجرای ماموریت و برای تحقق چشم انداز خود به ارزش های تامین رضایت ذینفعان،پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای،ارائه خدمات سریع و آسان معتقد است . این شرکت با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص، با تجربه و متعهد وبا بیش از نیم قرن فعالیت درعرصه صنعت بیمه کشور، یکی از صد شرکت برتر و بسیار معتبر در داخل و خارج ازکشور محسوب می شود .
بیمه‌آسیا در کنار بیمه‌گری به ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود نیز تمرکز دارد؛ ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور، توزیع نوشت ‌افزارهای اختصاصی در مدارس مناطق محروم کشور و… درهمین راستا صورت گرفته است .

صدر نشینی بیمه آسیا در سه ماهه 1400
بررسی عملکرد شرکت بیمه‌آسیا درسه ماهه اول سال1400، در رشته های ثالث، بدنه، درمان و نیز در نسبت خسارت، نشان می دهد که این شرکت بزرگ بیمه ای همچنان یک شرکت پیشرو در مدیریت بهینه رسیک و تولید پرتفوی است. این شرکت در سه ماهه اول سال 1400، با 17.1 درصد از مجموع 136 میلیارد و 849 میلیون و 908 هزار ریال حق بیمه تولیدی 14 شرکت حاضر در بازار سرمایه ، 23 میلیارد و 388 میلیون و 113 هزار ریال حق بیمه به خود اختصاص داد. بنابراین گزارش ، بیمه آسیا با 39.1 درصد از مجموع 60 میلیارد و 690 میلیون و 187 هزار ریال خسارت پرداختی توسط این 14 شرکت در سه ماهه اول سال 1400، 9 میلیارد و 154 میلیون و 782 هزار ریال خسارت پرداخت کرد.
این گزارش می افزاید ، میانگین فروش رشته پر ریسک بیمه درمان از کل فروش 14 شرکت یادشده طی این مدت 23.2 درصد است و بیمه آسیا 18.3 درصد از کل فروش خود را به این رشته اختصاص داده است. همچنین سهم رشته بدنه خودرو از کل فروش 14 شرکت بیمه، 5.8 درصد و بیمه آسیا 12.5 درصد بوده است.

میانگین نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در رشته بیمه درمان در بین 14 شرکت حاضر در بورس، 94.1 درصد برآورد شده است در حالی که در خصوص بیمه آسیا این نسبت به 71.8 درصد می‌رسد.
در رشته بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو نیز نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در مجموع 14 شرکت به ترتیب 33.5 و 62.3 درصد و در بیمه‌آسیا به ترتیب 28.9 و 55.1 درصد بوده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74028
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن