صنعت-معدن-تجارت

بومی‌سازی قطعه صنعتی دانش‌بنیان میز ترانسفر برای نخستین بار در کشور

مدیر عامل شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز از بومی‌سازی یک قطعه صنعتی دانش بنیان استراتژیک خبر داد و گفت: شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین موفق به تولید و بومی سازی قطعه دانش بنیان استراتژیک میز ترانسفر شد.

به گزارش تفاهم آنلاین  ؛ علی سررشته اظهار داشت : تولید قطعه سه تنی میز ترانسفر و دستیابی به این تکنولوژی که مربوط به دستگاه ماشینکاری قطعات کالیپر ترمز خودروهای سبک است ، نقش ویژه‌ و قابل توجهی در زمینه تولید انبوه و ارتقای عملکرد خطوط تولید قطعات کالیپر ترمز دارد.

سررشته با اشاره به اهمیت بومی سازی تکنولوژی قطعات دانش بنیان صنعتی در رونق بخش تولید و رشد و توسعه اقتصادی گفت: ساخت این قطعه دانش بنیان و استراتژیک دستاورد بزرگی در حوزه صنایع های تک بوده که در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیر عامل شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز با بیان این که ساخت قطعات دانش بنیان برای اولین بار، پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد، ادامه داد: پس از مراحل شبیه‌سازی، طراحی و قالب‌گیری ۲۰ تن ماسه، در نهایت این قطعه دانش بنیان استراتژیک ذوب‌ریزی و تولید شد.

سررشته اظهار کرد: با توجه به این که توسعه زیست بوم علم و فناوری یکی از ارکان مهم اقتصاد دانش بنیان است برای همین، این شرکت با ورود به عرصه تولید محصولات دانش بنیان و بومی سازی دانش این محصولات در تلاش است علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا و تامین بخشی از نیاز داخلی، نقش خود را در کاهش ارزبری به نحو احسن ایفا کند.

مدیر عامل شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز افزود: بدون تردید با ایجاد شرایط مطلوب و حمایت های دولت، این شرکت بیش از گذشته بر مدار توسعه قرار خواهد گرفت.

شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز که اکنون یکی از شرکت های ایدرو محسوب می شود با ۵۰ سال تجربه در زمینه ریخته‌گری انواع آلیاژهای آهنی و مجهز به کارگاه های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، علاوه بر توانایی تولید هشت هزار تن قطعات ریخته چدنی از ۱۰۰ گرم تا ۱۰ تن از آلیاژهای مختلف چدن از قبیل چدن خاکستری، چدن نشکن، چدن نای رزیست، چدن نای‌هارد و چدن ضدسایش و قطعات فورج تا مقدار ۲۵۰ تن و از ۲۰۰ گرم تا ۲۰۰ کیلوگرم به روش چکش کاری در قالب فورج و بسته آزاد در حال حاضر به عرصه تولید محصولات دانش بنیان نیز ورود پیدا کرده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=104955
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن