بانک-بیمه-بورس

بورس تهران همچنان خسته است

بازار سرمایه امروز وضعیت بی رمق و خسته کننده ای را تجربه کرده و شاخص کل به میزان ۳۴۹۶ واحد ریزش کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، بازارساز به بازار سرمایه بی توجه بوده و تنها برای این که اعتراضات را بخواباند بازار را صعودی می‌کند و بیشتر روزهای سال نوسانی و از نوع منفی است، این نوسان و رکود فعالان بازار سرمایه را به شدت ناراحت کرده و برخی از فعالان بازار سرمایه به فکر بازار جدیدی از نوع رمزارز هستند.

شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش ۳۴۹۶ واحدی مواجه شد، ارزش معاملات خرد عدد ۳,۵۰۳ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۲% و نسبت به میانگین ماهانه ۲۶% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۸۲۳ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز برای سومین روز متوالی بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش ۱۵۹ میلیارد تومان بوده است. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۹۶۸ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۴۱۸ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۲۷۱ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۲۲ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۲۶۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۵۴۹ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۳۴۲ میلیارد تومان (۰.۴ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۲۶۳ میلیارد تومان (۰.۶ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۲۵۴ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه ماشین آلات برقی با ارزش معاملات ۴۹ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۳۷ میلیارد تومان (۰.۹ برابر میانگین هفتگی) و گروه محصولات فلزی با ارزش معاملات ۳۷ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102506
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن