یادداشت

به آنان بگویید چاره ی کار ، سرکوب کارآفرین نیست!

نقی هدایتی – فعال رسانه ای

به پایان اسفند نزدیک می شویم و چند هفته دیگر سال نو آغاز می شود اما به رغم تلاش های استاندار گیلان و اداره کل صمت و مصوبات کارگروه رفع موانع تولید که جایگاه قانونی روشنی دارد، کسی به فکر کارگران شرکت ایحاگستر شمال نیست که 8 ماهی حقوق نگرفته اند و مالک آن که یک برند و کارآفرین ملی است و  مجتمع صنعت چاپ و بسته بندی اش  آوازه جهانی دارد بیش از 110 ماه هست یک ریال درآمد نداشته و یا در زندان بوده و یا در تحریم بانکی و اداری بدون این که کسی بگوید اتهامش چیست ؟

✅کسی نیست بپرسد ، چرا با تخلفات بانک ملی رشت برخورد نمی شود؟ کسی نیست بپرسد ، اگر اتهاماتی متوجه مالک ایحاگستر است چرا به جای محاکمه اش ، مدام مصوبه ، تصویب می کنند ؟ کسی نیست بپرسد ، چرا این همه مصوبات قانونی اجرا نمی شوند؟ کسی نیست بپرسد ، چرا پرونده شرکت ایحاگستر در بانک ملی رشت با آن سابقه درخشان مدیران اسبقش بررسی نمی شود که به چه دلیلی این شرکت را در لیست بدهکاران غیرجاری قرار دادند ؟

✅کسی نیست بپرسد ، اگر بانک ملی می خواهد مطالباتش را وصول کند ، چرا سال ها یک مجتمع چند هزار میلیارد تومانی را بایکوت و به هیچ مصوبه قانونی تن نداده و حتی با عملیات غیر قانونی 4 سال کارخانه و اسناد و اموالش را تصرف می کند تا مثلا کل تسهیلات اعم از ریالی و ارزی(000/960/594 ریال و ارزی۳۷۱/۷۰۰ دلار و 239/495/1 یورو) که در ۷۴ ماه و بالغ بر ۷۰ مرحله مختلف به این شرکت اعطا شد را دریافت کند؟!

✅کسی نیست بپرسد ، چرا 4 بند مصوبه مهم شصت و نهمین (69) جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در مورخ 4/5/99 وزارت صمت  وزارت مشتمل بر توقف کلیه عملیات اجرایی و حقوقی، ارائه یک نسخه از کپی قراردادها و بدهی به تفکیک اصل، سود و جرایم هرفقره تسهیلات با توجه به مبالغ پرداختی از سوی متقاضی و نحوه محاسبات قبل از برگزاری مزایده و بعد از مزایده ( قبل و بعد از تصرف ) ، تحویل ملک و ماشین آلات و تجهیزات، ارتباط با نحوه همکاری، مشارکت و پرداخت تسهیلات به این شرکت ، راه اندازی ظرف مدت 30 روز جلسه خود در باره این شرکت ، فرجامی نمی یابد؟

✅کسی نیست بپرسد ، چرا مصوبه سفر بهمن ماه سال 1400 رئیس جمهوری محترم به گیلان مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت شرکت ایحا گستر از سوی بانک ملی اجرایی نشد و با این تخلف هم برخورد نشد ؟

✅کسی نیست بپرسد ، چرا مصوبات جلسه مورخ 5/8/1401 کارگروه حمایت از تولید استان که به ریاست استاندار گیلان ، معاون هماهنگی و امور اقتصادی و مدیرکل سرمایه گذاری وزارت کشور و دیگر اعضا مبنی بر تعیین تکلیف فوری وضعیت شرکت و توقف کلیه عملیات اجرایی و اعطای تسهیلات مورد نیاز شرکت  بر روی کاغذ مانده است ؟

✅کسی نیست بپرسد ، چرا مصوبات جلسه  مورخ 9/9/1401  کارگروه رفع موانع تولید استان که بانک ملی متعهد به ایفای تعهداتی از جمله فک رهن اموال رهینه مازاد و هم چنین آزاد سازی کلیه اموال بازداشتی شرکت و مدیران بوده  و در صورت استنکاف از اجرای مصوبات از تاریخ ابلاغ ظرف مدت حداکثر 3 ماه تحت عنوان ترک وظایف قانونی و عدم اجرای قوانین از طرف مقامات قانونی به موجب ماده 576 فانون مجازات اسلامی مصوب 1375 به مراجع قضایی معرفی گردد، نه تنها عمل نمی شود بلکه به فاصله دو روز از ابلاغ مصوبه  شدیدترین اقدامات علیه ایحاگستر اعمال می شود؟

✅چرا کسی نمی پرسد ، باید بدهی حدود 33 میلیارد تومانی ( اصل بدهی ۴/۵ میلیارد تومان است) شرکت ایحاگستر به یک شخص حقیقی باید ابتدا ماشین آلات دو سالن بالغ بر 300 میلیارد تومان و در اقدام بعدی کل ماشین آلات و تاسیسات و برخی از اموال کارخانه  بالغ بر 1500 میلیارد تومان بازداشت شود؟

✅کسی نیست بپرسد ، چرا کارآفرین ملی گیلان باید به جای حمایت و اجرای مصوبات نهادهای قانونی ، در هفته جاری خودش را  به زندان لاکان معرفی کند و به جای راه اندازی کارخانه و پرداختن حقوق پرسنلی که 8 ماه حقوق نگرفته اند ، ایام عید در زندان مسکن گزیند؟.

✅نمی دانم به چه کسی خطاب کنم تا واقعیات شنیده شود اما به آنان می گویم” چاره کار ، سرکوب کارآفرین نیست!” . این رفتارها در تاریخ می ماند و کارگزاران چنین رفتارهایی ، قضاوت می شوند و تردیدی ندارم که خدا احکم الحاکمین است!!!!!!!!!

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=92187
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن