بهروزآوری تعهدات معوق ایرانخودرو تا شهریور
به گزارش تفاهم آنلاین، فرشاد مقیمی در نشست با مدیران ارشد حوزه بازاریابی و فروش ایرانخودرو افزود: در شهریورماه گذشته تعهدات معوق به مشتریان به بیش از ۲۰۰هزار دستگاه خودرو رسیده بود، اما درحال حاضر با همت و تلاش مجموعه کارکنان، تعهدات ۵ محصول بهروز شده و در آینده نزدیک تمامی تعهدات معوق بهروز خواهد شد. وی تصریح کرد: درحال حاضر خودروهای بنزینی با استاندارد یورو۵ تولید و تحویل مشتریان میشود. اعمال استاندارد یورو۵ برای خودروهای دوگانهسوز زمانبر بوده و نیازمند اجرای پروژههای متعدد بهبود است. به زودی مشکل شمارهگذاری خودروهای دوگانهسوز رفع خواهد شد. مقیمی با بیان این که سالانه هزینه قابل توجهی صرف امور لجستیک میشود، از برنامهریزی برای کاهش هزینههای این بخش با هدف کاهش بهای تمام شده محصولات خبر داد و گفت: اقدامات اصلاحی موثری در این مسیر تعریف شده و درحال پیادهسازی است. وی به مدیران ارشد حوزه بازاریابی و فروش تاکید کرد: به گونهای برنامهریزی کنید که خودروهای تولیدی هر سایت برای جلوگیری از کاهش هزینههای لجستیک در همان منطقه جغرافیایی توزیع شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با تاکید بر هم افزایی میان واحدهای مرتبط با مشتریان گفت: باید از ظرفیتهای موجود برای تحقیقات و بررسی های بازار با هدف کاهش هزینهها بهره جست. مقیمی بر استفاده از ظرفیتهای موجود در بخش بازاریابی و فروش و همچنین خدمات پس از فروش تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم ایران خودرو را به جایگاه اصلی خود در بازار و نزد مشتریان برسانیم. بخش فروش در سازمان، مهمترین کانال ارتباطی با مشتریان است و باید عملکرد آن در تکریم مشتری و خدمترسانی بهگونهای باشد که اثر مطلوب و مثبتی در ذهن مشتریان برجای بگذارد. مقیمی بر توسعه برند خدمات پس از فروش ایرانخودرو در بازار تاکید کرد و گفت: باید برنامهریزیها به سمتی حرکت کند که مشتریان برای خرید قطعه صرفا به شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو مراجعه کنند و به جای مراجعه به مراکز نامعتبر، با خیال آسوده نسبت به خرید قطعه با کیفیت از نمایندگیها اقدام کنند. وی ضمن تاکید بر نظارت بر عملکرد نمایندگیهای مجاز در ارائه خدمات فروش و پس از فروش گفت: باید برند گروه صنعتی ایران خودرو را با بهبود عملکرد نمایندگیها ارتقا بخشیم. باید با برنامهریزی منسجم، همدلی و تعیین و پیگیری اهداف و رویکردهای مشخص در این مسیر گام برداریم.
در ادامه این نشست، قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایرانخودرو گفت: با همدلی و همکاری میان بخشهای مرتبط با مشتریان از جمله نمایندگیهای مجاز، مدیریت ارتباط با مشتریان و امداد خودرو ایران از طریق مجازی و با ایجاد میز کار اینترنتی، خدمات فروش و بخشی از خدمات پس از فروش بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان و یا خدمت در محل، درحال ارائه است. محسن ناقدی از برنامهریزی برای اجرای چندین پروژه برای بهبود خدمات به مشتریان خبر داد و گفت: فعالیت هایی که انجام می شود باید برای مشتری ارزش افزوده ایجاد کند، هدف ما جلب رضایت مشتریان است. وی از تحویل بخشی از خودروهای ثبت نامی در طرح فروش فوقالعاده خبر داد و گفت: در کم تر از یک ماه توانستیم فرآیند اجرای تعهدات و تحویل مشتریان این طرح فروش را آغاز کنیم. ناقدی با اشاره به توانمندیهای ایران خودرو در تولید خودروهای سفارشی خاطرنشان کرد: برنامههایی برای احیای برند آپکو و کسب سهم مناسب از بازار قطعات آپشن داریم.